Ai o masina cu turbina? Uite 5 lucruri pe care NU trebuie sa le faci

Stim deja ca motorul masinii are nevoie de aer pentru a aprinde amestecul de carburant. Si stim si ca mai mult aer rezulta mai multa putere. Turbina ajuta sa compreseze si sa indese ( in ghilimele ) cat mai mult aer cu putinta in motor. Cu cat ai mai mult aer si cu cat este mai rece, cu atat mai bine.

Dar masinile care au o turbina sunt pretentioase. Nu le poti conduce ca pe cele cu un motor simplu, aspirat.

Nu pleca imediat cum masina

 

Dai cheie si in 3 secunde ai iesit din parcare. Gresit. Lasa masina un pic sa ruleze la ralanti, motorul are nevoie de lubrifiere si nu numai el. Nu trebuie sa astepti pana se incalzeste motorul la 90 de grade, dar daca poti astepta 30 de secunde, 1 minut, ar fi perfect. Fie ca vorbim de vara sau de iarna.

Nu opri motorul imediat ce ai terminat calatoria

In al doilea rand asigura-te ca nu opresti motorul imediat ce ajungi la destinatie. Lasa un pic sa se raceasca si toate componentele sa ajunga la temperatura normala de rulare. Daca tocmai ai mers foarte agresiv cu masina, este recomandat sa nu opresti motorul in urmatoarele 3-5 minute. In caz contrar turbina masinii va fi afectata. Uleiul din turbina este la fel ca cel din motor, acelasi mai exact. Cand lasi ulei incins in turbina, cu timpul se va forma un strat de depuneri care va ajunge la pale si acestea il vor lovi.

 

Nu merge turat cu masina

 

Nu merge turat cu masina tot timpul. In engleza chestia asta se numeste Lugging your Engine. Adica stai cu motorul turat, transmisia este iar la turatii mari, totul se invarte la o alta viteza decat cea normala. Mergi in treapta mai mare cand nu ai nevoie de cai putere. Mersul turat pune un stres inutil pe toate componentele aflate in miscare.

Nu folosi carburant prost

 

Stim ca benzina/motorina premium au ajuns la preturi exorbitante. Pe cat posibil alimenteaza cu carburant de calitate, premium. Daca simti ca nu iti permiti, la 3 4 plinuri de carburant normal, mai fa un plin de premium, sau amesteca carburantii intre ei, normal cu premium. Carburantul premium la masinile pe benzina ajuta enorm pentru ca masinile cu turbo ruleaza la o rata de compresie scazuta in motor si cu cat carburantul este mai de calitate cu atat cifra octanica este mai mare. O cifra octanica mai mare este imperios necesara cand vorbim de o compresie scazuta, pentru ca va elimina sau va preveni aparritia rateurilor in motor.

 

Daca masina are turbo-lag, nu o calca blana

 

Accelerezi brusc si iei piciorul brusc din pedala, doar faci boost degeaba. Accelereaza masina liniar.

Sursa – dailydriven.ro

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *