Acest pod spectaculos se transformă într-un tunel subacvatic conectând Danemarca și Suedia, un carosabil unic ce conectează capitala daneză Copenhaga de orașul suedez Malmö.
Podul Øresund (denumire folosită în mod curent), proiectat de arhitectul danez George KS Rotne, a fost deschis la 1 iulie, 2000.
Podul se intinde pe aproximativ 8 km înainte de trecerea, printr-o insulă artificială denumita Pepparholm, într-un tunel de 4 km pe sub canalul Flint.
Este cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care conectează două zone metropolitane importante.
În plus, podul leagă rețelele rutiere și feroviare din Scandinavia cu cele din Europa Centrală și de Vest.
În lume există atât de multe proiecte arhitecturale minunate, încât uneori îți pui întrebarea: cum au reușit oamenii să se gândească la așa ceva?
Astăzi vrem să-ți povestim despre încă o creație minunată a intelectului uman: podul Oresund, care unește Copenhaga (capitala Danemarcii) și orașul suedez Malmö.
Acest proiect este deosebit prin faptul că o parte din pod pur și simplu dispare sub apă.
Doar imaginează-ți cum mergi cu mașina pe un pod și brusc trebuie să cobori sub apă.
Însă realitatea nu este chiar atât de îngrozitoare: după pod urmează intrarea într-un tunel. Totuși, dimensiunea acestei construcții este chiar uimitoare…
Podul a fost inaugurat pe 1 iulie 2000 și aparține danezului George Rotne.