Gerar şi-a arătat adevărata faţă ieri, în mai multe zone din ţară. A fost ger cumplit în Târgu Mureş şi împrejurimi, unde s-au înregistrat temperaturi de până la minus 23 de grade Celsius. Acest lucru a făcut ca bateriile mașinilor să cedeze. Şoferii au făcut cozi la service-urile auto, care au avut – într-o zi – încasări mai mari decât într-o lună întreagă.
Bateriile maşinilor au picat ieri testul gerului. Zeci de proprietari de mașini s-au trezit că nu pot urni autoturismele din loc şi au fost nevoiți să le schimbe.
Șofer: I-am făcut încărcare, am mers o perioadă da cu frigurile astea…probabil au fost -16,17 grade, nu ştiu exact.
Mecanic:Bateriile în frig au o capacitate şi cu 30% mai puţin decât în mod normal şi din cauza asta.
Şoferii ar trebui să își testeze bateriile în atelierele auto cel puțin o dată pe an, în special înainte de sosirea iernii.
Mecanic: Şi când e foarte cald şi când e rece bateriile pică.
Preţul unei baterii porneşte de la 300 de lei
Un acumulator de calitate rezistă în jur de 4-5 ani, dar, de cele mai multe ori, el se apropie de limita de viață mai repede de atât. Tocmai de aceea, o vizită la un service este importantă pentru sănatatea bateriei şi implicit a maşinii. Preţul unei baterii porneşte de la 300 de lei şi poate ajunge chiar şi la 1000 de lei, în funcţie de specificaţii.
Când temperaturile scad sub 0 grade Celsius, bateria maşinii pierde multă energie, iar şoferii sunt sfătuiţi să aibă mereu în portbagaj o pereche de cabluri de încărcare pentru acumulatorul auto sau chiar un redresor auto.