În urmă cu un an începea la Baia Mare producția lui Truston, primul camion fabricat în România după revoluție. Camionul, disponibil ca basculantă și betonieră, are un preț de pornire de circa 88.000 de euro. Iată cât de bine se vinde camionul românesc Truston, produs la Baia Mare.
Camionul Truston este produs de ATP Trucks Automobile, dispune de un motor diesel puternic, de 430 CP și se remarcă prin dotările moderne. Printre acestea remarcăm climatizare automată, volan multifuncţional, Cruise Control, senzori ploaie-lumină, cumputer de bord, scaun pneumatic pentru şofer, volan îmbrăcat în piele artificială, cabină mare cu pat pentru şofer, suspensie pneumatică la cabină, sistem electronic de control al frânării (EBS), sistem antiblocare a roţilor în frânare (ABS), sistem electronic de control al stabililităţii (ESC) și sistem electronic de control al tractiunii (ASR).
Cât de bine se vinde Truston după un an de producție?
Producerea unui camion nu este simplă, iar contyextul economic general nu este unul dintre cele mai favorabile. După un an pe piața de camioane, producătorul lui Truston, ATP Trucks Automobile, aanunțat vânzări de 2,8 milioane de euro pentru primul an de activitate. Dacă raportăm acest venit la prețul mediu al unui camion, de circa 90.000 de euro, putem anticipa că vorbim de circa 30-31 de camioane Truston.
Potrivit celor de la ATP Trucks, fabrica de la Baia Mare produce loturi de 30 de unități, deci presupunerea noastră pare să fie confirmată. Potrivit băimărenilor, toate camioanele din primul lot au ajuns la clienți, iar un al doilea lot de 30 de unități a fost finalizat. Acesta este deja în curs de livrare la clienți, ceea ce înseamnă că afacerea este una solidă, în ciuda epidemiei de coronavirus.
O veste bună pentru cei care au cumpărat deja un camion Truston este aceea că modelul românesc își menține foarte bine valoarea de piață. Un exemplar second-hand din primul lot de producție este de vânzare pe Autovit la prețul de 87.900 de euro, chiar dacă a rulat deja 3.000 de kilometri.