Mulți șoferi sunt tentați să treacă la anvelopele de vară imediat după ce temperatura din termometre crește cu câteva grade, iar zăpada dispare. Ei bine, deși legea nu impune o anumită dată, există câteva lucruri pe care șoferii ar trebui să le ia în calcul înainte de a-și schimba anvelopele de iarnă cu cele de vară.
Anvelope de vară 2024. Românii trec direct de la palton la tricou, primăvara e deja ca vara din cauza schimbărilor climatice, dar şoferii îşi schimbă cu greu tabieturile atunci când vine vorba de scos cardul la service înainte de Paşte, care vine cu costuri suplimentare pentru cotletul de berbecuţ, pasca cu ciocolată sau cozonacul de firmă pus lângă un vin de calitate.
Toți șoferii sunt obligați să echipeze mașina cu un set de cauciucuri de iarnă atunci când circulă pe zăpadă, gheaţă sau polei. Dar ce se întâmplă după ce soarele topeţte zăpada din aprilie chiar şi pe traseele montane? Lipsa anvelopelor de iarnă, atunci când drumul e acoperit cu zăpadă sau gheață se sancționează cu o amendă de până la 3.300 de lei. În plus, va fi reținut certificatul de înmatriculare al mașinii. Ceea ce înseamnă că vehiculul nu mai poate fi condus până nu o e echipat corespunzător.
În schimb, legea din România nu stabilește ca în sezonul cald să se utilizeze anvelope de vară, deşi cauciurile de iarnă, spun specialiştii, au aderenţă mult mai slabă pe teren uscat, iar riscul de accident este mult mai mare.
„Anvelopele de iarnă sunt foarte periculoase vara. Ele sunt concepute să asigure o aderență optimă doar în sezonul rece, când e frig afară și asfaltul e rece. În schimb, vara sunt foarte periculoase. Aderența lor scade destul de mult și asta poate reprezenta un pericol și pentru alți participanți la trafic. Cel mai bine e ca iarna să folosești anvelope de iarnă și vara pe cele de vară”, a declarat multiplul campion de raliuri și expert în conducere defensivă, Titi Aur, pentru ProMotor.