La final de an, se fac bilanțuri, dar și promisiuni pentru anul viitor. România stă extrem de prost la capitolul infrastructură, iar construcția de șosele și autostrăzi e mai mult decât necesară.
România duce lipsă de autostrăzi, dar problemele mari de infrastructură și, mai ales, lipsa de soluții sunt simțite de fiecare șofer care face des astfel de drumuri. La fiecare sfârșit de an, decidenții politici și nu numai vin cu promisiuni. Puține sunt păstrate pe parcursul anului viitor.
Directorul CNAIR, Mariana Ioniță, afirmă că în 2021 vor fi deschiși nu mai puțin de 86 de kilometri noi de autostradă și drum expres. Sunt proiecte începute deja care s-ar putea finaliza anul viitor, a declarat aceasta la Hotnews.
Promisiuni: câți kilometri de autostradă vor fi deschiși în 2021
Șefa Companiei de Administrare în Domeniul Infrastructurii susține că există estimări legate de deschiderea de noi killometri de autostradă, după cum urmează:
A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km
DX12 Craiova – Pitești, lotul 3* – 31,7 km
De menționat că la capitolul promisiuni se află și drumul expres Pitești-Craiova. Inițial, se vorbea despre o autostradă, dar s-au început lucrările pentru un drum expres, iar o astfel de șosea e intens cerută de americanii de la Ford, care au uzină în Bănie.
Drumul expres Craiova – Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri. Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro.
Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.