Ce arată indicatorul triunghiular cu ‘x’ în mijloc. Mulți șoferi români nu-l bagă în seamă și fac o mare greșeală

Ce înseamnă indicatorul triunghiular cu semnul ‘x’ în mijloc? Majoritatea conducătorilor auto români nu îl bagă în seamă la timpul potrivit. Ce trebuie să știe toți șoferii și care este greșeală uriașă pe care o fac? Există aproximativ 50 de astfel de indicatoare de circulație pe șoselele din țara noastră. Unele din ele încă îi pun pe gânduri pe românii care nu acționează în consecință.

Șoferii nu sunt atenți la asta: ce înseamnă inticatorul triunghiular cu ‘x’ în mijloc?
Mulți dintre șoferii în special din ziua de azi nu sunt atât de responsabili precum ar trebui atunci când se află la volan. Autoritățile vin constant cu avertizări pe care unii nu le bagă în seamă. De asemenea, un număr mare dintre ei nu sunt atenți nici la indicațiile care apar frecvent în drumul lor.

Există aproximativ 50 de indicatoare de circulație cu semnul ‘x’ în mijloc. Puțini dintre conducătorii auto din România cunosc ce anunță cu adevărat acest indicator. Primele indicatoare rutiere din istorie au fost bornele kilometrice apărute încă din Imperiul Roman.

Acestea se aflau pe o rețea de drumuri care însuma peste 300.000 de kilometri. Anii au trecut, iar Codul Rutier s-a modificat și au apărut mai multe semne de circulație noi pe care unii dintre șoferi încă se chinuie să le învețe.

Câteva dintre ele se întâlnesc mai rar, dar asta nu este o scuză pentru cei care se află la volan care trebuie să stăpânească orice detaliu tocmai pentru siguranța lor și a celor de pe carosabil. În acest scenariu regăsim indicatorul cu semnul ‘x’ în mijloc. El are rolul de a transmite un semnal important participanților la trafic.

Șoferii trebuie să știe că el arată o intersecție de drumuri, conform Codului Rutier. Acesta este amplasat numai în afara localităților, la 50-200 de metri înaintea unei intersecții nedirijate de drumuri din aceeași categorie. Aici se aplică regula priorității de dreapta, iar conducătorul auto trebuie să reducă viteza la max. 30 km/h în localitate, respectiv max. 50 km/h în afară localităţii.

Schimbări majore în Codul Rutier 2022
Întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
Realizarea intenţionată a unui derapaj controla;
Pornirea de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;
Accelerarea repetată a motorului de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului;
Reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără un motiv întemeiat;
Folosirea repetată a semnalelor sonore / a semnalelor luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul să elibereze banda de circulaţie;
Conducerea mopedului sau a motocicletei pe o singură roată;
Mersul cu spatele în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spate;
Circulaţia cu vehiculul la distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, fără motiv întemeiat. Amenda este între 580 şi 725 de lei, plus 30 de zile fără permis;
Dacă se ajunge şi la accident, amenda poate ajunge şi la 1160 de lei, iar permisul va fi suspendat 60 de zile.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.