Asigurații care dețin o poliță de răspundere civilă auto pot să își reducă valoarea primelor de plată făcând apel la pârgiile legale, explică Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), în contextul în care transportatorii reclamă că „RCA a ajuns un produs de lux”, cu un preț care a crescut cu peste 250% în ultimele luni, după falimentul liderului pieței, City Insurance.
Prețul polițelor de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (RCA) a crescut în ultimele luni, sub impactul falimentului City Insurance, admis, miercuri, de Tribunalul București, și după ce decizia Autoritătății de Supreveghere Financiară privind retragerea autorizației de funcționare a asigurătorului, care avea peste 3 milioane de polițe RCA, a fost publicată, pe 27 septembrie, în Monitorul Oficial.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) spun că „RCA a ajuns un produs produs de lux”, cu o creștere de peste 250% în ultimele luni, și amenință cu proteste. Ei reclamă și că este aberant modul de calcul al prețului RCA, conform căruia, polița valabilă pe șase luni este mai scumpă decât polița pe 12 luni, la aceeași companie de asigurări, respectiv tariful RCA pentru 6 luni este 1.611 lei, iar pentru 12 luni este 1.328 de lei.
România, în vârful clasamentului european și în ceea ce privește rata daunei
Într-un comunicat transmis miercuri, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), țara noastră se menține pe unul dintre locurile fruntașe în Europa la capitolul accidente soldate cu pagube materiale și/sau vătămări corporale despăgubite în baza polițelor RCA. Astfel, frecvența daunelor RCA în România, adică raportul dintre numărul daunelor și cel al polițelor emise, este una dintre cele mai ridicate la nivel european, potrivit datelor colectate de UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare – Reasigurare de la mai multe asociații naționale ale asigurătorilor din Europa.
Citește articolul complet pe gandul.ro