Ce riști dacă mergi cu filtrul de polen de la mașină înfundat

V-ați întrebat vreodată care este rolul filtrului de polen și care e diferența față de un filtru de aer?Ei bine, ambele se înlocuiesc periodic și fac parte din lista de „consumabile” ale tuturor mașinilor. Iar rolul lor este de a capta impuritățile din aer.

Ce rol are filtrul de aer și la ce folosește filtrul de polen

Filtrul de polen are rolul de a împiedica pătrunderea în habitaclul mașinii a prafului. De asemenea, menține un aer mai curat în interiorul vehiculului.

Unele mașini au chiar două filtre de polen sau un sistem dublu de filtrare a aerului.

În schimb, filtrul de aer are rolul de a evita pătrunderea în motor a impurităților. Așadar, spre deosebire de filtrul de particule, care curăță aerul care intră în habitaclu, filtrul de aer curăți aerul care intră în motor.

Simptome filtru de polen înfundat

Primele simptome când ai un filtru de polen înfundat sunt olfactive.

În cazul în care filtrul s-a îmbâcsit, vei simți în mașină un miros neplăcut, de mucegai. Iar acesta va deveni tot mai puternic, până când vă va forța să închideți de tot ventilația.

De asemenea, vei constata că fluxul de aer când pornești ventilația este diminuat. Și chiar dacă dați la maximum ventilatorul, în mașină va intra destul de puțin aer.

Un alt simptom destul de ușor de recunoscut este aburirea geamurilor şi a parbrizului.

Ce se întâmplă dacă circuli cu un filtru de polen îmbâcsit

Filtrul de polen reprezintă o barieră împotriva impurităților din aer care ar putea intra în mașină. Deci, cu cât e folosit o perioadă mai îndelungată, cu atât filtrul va conține mai multe particule nocive.

Cu timpul, filtrul se va înfunda, iar aceste impurități vor fi împinse în interiorul vehiculului.

Astfel, persoanele cu sensibilități respiratorii vor resimți imediat efectele unui filtru de polen îmbâcsit. Și astfel se pot dezvolta o serie de alergii și chiar probleme pulmonare mai grave.

În plus, sistemul de climatizare va face tot mai greu față, iar ventilația va fi suprasolicitată.

La cât timp se schimbă filtrul de aer și filtrul de polen

În general, filtrul de polen ar trebui înlocuit după 15.000 km sau o dată pe an. Majoritatea schimbă filtrul de polen atunci când fac schimbul de ulei al mașinii.

De asemenea, filtrul de aer se recomandă să fie înlocuit în același interval de timp.

Filtrele de polen sunt fabricate din diverse materiale. Cele mai ieftine sunt simple, formate din mai multe straturi succesive de hârtie. Cele moderne, mult mai eficiente, au în componență carbon activ care ajută la o filtrare mai eficientă a aerului şi la reținerea mirosurilor şi a noxelor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *