Cea mai nouă autostradă din România s-a stricat deja. Românii își rup mașinile pe ea

Inaugurată cu mare fast miercuri, 2 decembrie, prima porţiune de autostradă din Moldova, adică centura Bacăului, a făcut deja primele “victime”: mai mulţi şoferi au reclamat că şi-au stricat deja maşinile când au traversat podul de peste Bistriţa.

Centura Bacăului a fost inaugurată cu fast miercuri de către preşedintele Iohannis, premierul Orban şi ministrul Transporturilor, însă nu a durat prea mult până când şoferii au început să-şi strice maşinile pe noua porţiune de drum de mare viteză.

Doar câteva ore, mai exact: mai mulţi şoferi au avut probleme mari când au trecut peste podul care traversează Bistriţa. Unul dintre ei a postat pe Facebook cum bucăţile de asfalt desprinse din carosabil i-au distrus jantele şi anvelopele maşinii.

Pe unul dintre sensurile de mers rosturile de dilatație nu erau gata. Constructorul care a realizat lucrarea apucase doar să taie asfaltul, care sub greutatea camioanelor a început să se desprindă. Mai mulți șoferi ghinioniști care treceau prin zonă și-au avariat mașinile.

„Am primit 6 apeluri, am intervenit la toate. Majoritatea anvelopelor au fost distruse în urma loviturii cu corpuri contondente, respectiv bucăți din asfalt. La 5 mașini a fost necesară înlocuirea anvelopelor”, a declarat proprietarul unei vulcanizări mobile pentru Digi24.

Problemele la rosturile de dilataţie au fost recunoscute şi de către directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă. Ea spune că imediat ce a fost sesizată eroare de fabricatie, au fost luate măsuri pentru remedierea situaţiei, iar acum se circulă fără probleme pe cei 20 km din centura Bacăului, din care 16 în regim de autostradă.

„Se dă în trafic această secțiune cu niște restricții de viteză de 90 km/h pentru că mai sunt mici lucrări de efectuat în zona împrejmuirilor, panourilor fonoabsorbante, șanțurilor, mici intervenții la rosturile podurilor. Aceste lucrări se vor finaliza în cursul lunii decembrie.

Imediat ce a fost constatată problema, au fost executate în regim de urgență lucrări de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea variantei ocolitoare Bacău.”

Centura Bacăului, la care lucrează firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, are în total aproape 31 de kilometri. O bucată de 7 kilometri, între DN11 și DN2, a fost deja dată în exploatare în septembrie, iar o alta de 20 de kilometri, la mijlocul acestei săptămâni. În lucru a rămas și o porțiune de trei kilometri de centură, pe care constructorul speră să-i finalizeze până la primăvară.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *