Lipsa șoferilor profesioniști este o problemă cu care transportatorii se confrunta de câțiva ani buni și care, din păcate, se adâncește de la an la an. Girteka Logistics, unul din principalii jucători din sectorul de transport și logistică din Europa, a anunțat recent extinderea pe o nouă piață.
În Germania, spre exemplu, conform unui raport al BAG publicat la finalul anului trecut, peste 50% din transportatorii locali au declarat că au fost nevoiți să refuze comenzi din cauza faptului că nu aveau șoferi disponibili, în condițiile în care camioanele staționau săptămâni întregi.
Compania a deschis deschis o filială în Komorniki, în apropiere de Poznan (Polonia). Polonia este o țara cu potențial foarte mare pentru sectorul transporturilor iar noua mișcare strategică a lituanienilor promite să-i aducă mai aproape de atingerea obiectivelor legate de extinderea afacerilor la nivel european.
În prezent, flota companiei numără aproximativ 5.600 de ansambluri cu remorci si 5.800 cu semiremorci în Europa și Rusia și peste 14.000 de angajați, compania plănuind să ajungă la cifra de 20.000 de angajati pana la finalul anului 2021.
“În acest an ne-am propus să avem mai mult de 300 de camioane în Poznan și să angajăm aproximativ 750 de șoferi, aceste obiective contribuind la consolidarea rețelei noastre de transport în întreaga Europă “ a declarat Donatas Načajus, Directorul Departamentului de Transport la Girteka Logistics.
“Sincer, lipsa de șoferi nu este o problemă prea mare pentru Girteka. Astăzi, angajăm 13.000 de șoferi și până la sfârșitul anului 2021 vom angaja 20.000. Cu toate acestea, suntem foarte conștienți de lipsa de șoferi ca o problemă în întreaga industrie, astfel că este bine să avem o atitudine proactiva.”
Mai trebuie precizat că noua filială polonă a companiei va avea propria sa Academie de Instruire a conducătorilor auto, unde șoferii vor fi pregătiți de specialiști cu experienta, aceasta fiind una din căile prin care Girteka plănuiește să rezolve problema lipsei de șoferi cu care se confruntă întreaga piață europeană.
De altfel, în principalele divizii de transport ale companiCei din Vilnius, Šiauliai și Smolensk au fost înființate Academii de pregătire a șoferilor profesioniști.
Pentru noul sediu, compania angajează șoferi din Polonia dar și din statele învecinate; cei mai multi dintre aceștia vor lucra pe curse internaționale și, potrivit companiei, vor fi remunerați cu salarii care pot varia între 64 și 68 de Euro pe zi.
Cheia o reprezinta investirea în bunăstarea șoferilor noștri, în special prin intermediul Academiei noastre de asistență pentru conducătorii auto. Avem 30 de angajați cu normă întreagă al căror rol este de a educa șoferii în cadrul Academiei.
Vedem un avantaj imens în a ne asigura că șoferii noștri conduc mai prudent – nu numai că astfel reducem riscul accidentelor, dar reducem și consumul de combustibil. De asemenea, tehnologia ne poate ajuta să eliminam problema lipsei de șoferi. Sisteme precum planificatorul automat de rute sau tehnologiile care îmbunătățesc siguranţa sunt de asemenea atractive, pentru că sporesc confortul și siguranța șoferilor. (…)
Reducând stresul șoferilor, putem îmbunătăți semnificativ calitatea vieții lor profesionale, făcând profesia mai atractivă atât pentru cei din interiorul cât și pentru cei din afara industriei” a declarat Mortensen.