Cu ele s-a construit România! Cladiri, metrou, gari, drumuri, pasaje, cam tot ce vedem in jurul nostru. De ce acum mai reusim numai metrii simbolici de autostrada?

Palatul Parlamentului, Canalul Dunăre – Marea Neagră, Transfagarasanul, Barajul Bicaz şi hidrocentrala Vidraru, Blocurile cenusii, reteaua de metrou, pasajele si drumurile, toate au fost construite in comunism. De ce atunci se putea, iar acum mai reusim sa facem numai 1 metru simbolic de autostrada?

Cum erau camioanele românești în anii „80
Autocamioanele de 7,5 tone, licență MAN, echipate cu motorul cu aprindere prin compresie, SAVIEM 797-05 cu injecție directă au fost produse în prima serie la Brașov a autivehiculelor grele echipate cu propruloase diesel.

Indicativele lor au fost 113 D și 114 D iar comanda a fost inițial pentru Ministerul Apărării Naționale (autovehicule off-road cu transmisie 4×4 si 6×4 cu cabina avansată.

Propulsorul cu 6 cilindri în linie avea o cilindree de 5491 cmc și o putere maximă de 135 de cai putere la o turație de 3000 de rotații pe minut.

Între timp uzina și-a schimbat denumirea din ”Steagul Roșu” în ”Autocamioane ROMAN” Brașov, iar producțiile de autocamioane au primit indicativele ROMAN R 8135 F și ROMAN 8135 FK, pentru variantele construcite cu tracțiunea 4X2 (o singură punte
motrică pe spate).

La începutul anilor 80, odată cu achiziționarea licenței MAN pentru autovehicule grele, au fost fabricate autocamioane echipate cu motorul D2156 HMN 8, cu injecție directă, cu 6
cilindri în linie înclinați la 40 de grade, având o putere de 215 cai putere la 2200 de rotații/minut.

Autovehiculele produse au fost R 10215 F cu sarcina maximă de 10 tone, de asemenea cu tracțiunea 4×2 (o punte motoare pe spate), R 12215 DFK cu sarcina de 12 tone, cu tracțiunea 6×4 (două punți motoare pe spate).

Au fost fabricate în serie mică și autovehicule ROMAN 19215 DFK având în dotare motorul de 215 cai putere.Majoritatea au fost echipate cu benă basculabilă (autobasculante) având o
capacitate maximă de 16 tone.

Modelul Roman 2.65 FAEG , un automobil de teren (tracțiune 4×4) articulat la mijloc, dotat cu motor de Dacia pe benzina de 1400 cmc și 56 de cai putere a fost experimentat și ca amfibiu, reușind la tesări să treacă prin albia unor răuri cu ajutorul unor dispozitive laterale prevăzute cu perne de aer.

Alte autovehicule grele au avut denumirile DAC 8140 FAEG cu o punte spate motoare, DAC 15215 DFAEG, DAC 15250 DFAEG (echipat cu braț de macara Telemac) și DAC 26550 DFAEG cu tracțiunea integrală 6X6 destinat îndeosebi tractărilor și remorcărilor autovehiculelor defecte.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *