Cum a vrut Mercedes-Benz să cumpere fabrica ARO

A existat o perioadă în care fabrica ARO de la Câmpulung lucrau 15.000 de oameni. Astfel, în perioada comunistă, ARO ajunsese al 3-lea vehicul de teren vândut în lume.

În anul 1991, la puțin timp după Revoluția din 1989, când ARO era încă o fabrică ce realiza peste 10.000 de vehicule pe an, Mercedes-Benz și-a manifestat interesul pentru uzină.

Astfel, Ion Țiriac, bun prieten cu președintele Mercedes-Benz, a venit cu elicopterul la fabrica ARO. Elicopterul a aterizat la intrarea in uzină. Imediat, muncitorii s-au strâns să vadă despre ce este vorba. Când muncitorii și-au dat seama că uzina ar putea fi cumpărată, aceștia au început un protest spontan: “Nu ne vindem tara! Nu ne vindem tara!”.

„Parcă îl văd cum a intrat pe poartă, l-am salutat. Îl admiram foarte mult. Mi-a spus că a venit să se intereseze de fabrică şi că trebuie să facem treabă. Din păcate nimic nu s-a concretizat!’, și-a amintit Solomon Iosif, fost inginer la Uzina Aro.

La o luna de la vizita lui Ion Țiriac a venit raportul celor de la Mercedes-Benz care spunea că nu au de gând să investească la Câmpulung.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.