Şoferii de camioane din SUA sunt mult mai alintaţi decât cei europeni, cu versiuni de dimensiuni generoase şi confort suprem ale camioanelor lor, asta e clar. Au spus-o şi foarte mulţi dintre cei care au comentat la articolul cu video cu un Volvo VNL customizat din SUA, dar şi un Peterbilt 389. Noi ne-am gândit să căutăm, totuşi, un exemplu frumos şi din Europa, al unui camion modificat să aibă un apartament la bord, cu un confort suprem.
N-a fost uşor, pentru că într-adevăr, camioanele „normale” europene sunt mult mai modeste la spaţiul şi condiţiile oferite pentru şoferi. Există un pat de dormit, desigur, pot exista şi anumite funcţionalităţi precum cuptoare cu microunde sau mici frigidere, dar totul se rezumă la un compartiment relativ mic, şi nici vorbă de senzaţia de apartament la bord, ca în renumitele camioane americane. Dar, totuşi, camionul de mai jos a fost complet transformat şi modificat, astfel încât să fie pe placul deplin al proprietarului său.
E un Scania 124L, produs în anul 2000, şi modificat ulterior. Are un motor de 400 CP şi îi aparţine unui şofer din Irlanda. Şi a fost modificat într-un mod fascinant, totul fiind construit în jurul funcţiei sale şi pasiunii.
Camionul a fost coborât în garda sa la sol, iar asta pentru că beneficiază acum de suspensie pneumatică pe ambele punţi, care îi permite să-şi majoreze garda la sol când vrea. Are tot soiul de lumini adiţionale, bare de protecţie şi elemente de decor, dar oricum pare foarte modest pe dinafară în raport cu ce are pe dinăuntru.
Planşa de bord nu e foarte diferită, ba chiar şi spaţiul de condus e relativ standard. Cabina e conectată cu spaţiu din spate printr-un soi de fereastră transparentă, iar şoferul trebuie să coboare pentru a urca pe uşa normală în spate. Iar în spate e adevăratul apartament pe roţi!
Aici sunt două camere spaţioase, cu pachet laminat pe jos şi chiar textură de casă pe pereţi, geamuri, mobilier şi până şi calorifere! Da, calorifere de oţel, ca-n case şi apartamente!
Prima odaie are două paturi, în două etaje, dar de o suprafaţă normală a fiecăruia, comparabilă cu un pat în dormitorul de acasă. Există apoi o uşă cu un mic urcuş spre următoarea cameră, cu încă un pat enorm.
La „etajul” de jos există şi o bucătărie, cu tot mobilierul necesar şi chiar un frigider de mărime standard de bucătărie! Există chiar şi un aragaz, care funcţionează cu gaz, stocat într-un rezervor separat al camionului. Apropo, caloriferele sunt încălzite cu o centrală electrică, tot pe baza aceluiaşi tip de gaz.
Scania asta mai are şi un duş cu toaletă, făcute şi ele cu gresie şi faianţă, exact ca la casa omului. Sincer, ai putea trăi în camionul ăsta, nemaiavând nevoie de un apartament separat!
Camionul nu e un cap tractor, dar e conceput pentru un scop foarte precis: să transporte o maşină de curse la tot soiul de evenimente, pe distanţe lungi. Aşa că etajările apartamentului de la interior sunt motivate, de fapt, de construcţia de la subsol, croită în jurul dimensiunilor caroseriei maşinii de curse şi a micului garaj de acolo!
Deci, camionul ăsta e ca o casă cu dormitoare, baie şi garaj, toate la un loc, într-o formă fascinant de bine gândită!