Dacia, în timpul comunismului, a fost o mașină cel mult onorabilă pentru cât costa. Din fericire, sunt oameni pasionați care iau mașini banale și le transformă într-unele de senzație. Așa e cazul și acum.
Ce vezi în pozele și clipurile de mai jos e o Dacia 1310, cunoscută drept „zâmbetul lui Iliescu„. Doar că designul e tot ce i-a mai rămas din ce-a însemnat această mașină. Sub capotă e o cu totul altă poveste.
Mașina aceasta e deținută de un român care și-a luat permisul la 18 ani, a mers cu ea trei ani fără modificări, apoi a plecat din țară. La revenire s-a decis să se specializeze în mecanică, iar pe lângă Dacia 1310 avea și un BMW E36 cu motor de 2,8 litri de E39 și cu actele expirate. Din cele două a ieșit un hibrid spectaculos: Dacia cu tracțiune spate, excelentă la drifturi, și motor de BMW.
Prin ce-a trecut Dacia până să ajungă în acest stadiu
Oarecum, mașina mai arată ca o Dacia 1310. Dar are puntea spate de BMW E36, amortizoarele, basculele și frânele la fel. Iar circa 80% din podea a fost reconstruită. Miza celui care o are e să ajungă la 350 CP pe această mașină.
Mașina devine, astfel, concurență și pentru modele noi, care sunt pregătite special pentru putere. Un exemplu e Sandero modificat pentru raliul de la Monte Carlo. Acest model e dotat cu tracțiune integrală, are un motor turbo de 1,6 litri și dezvoltă 265 CP. Prețul pentru o așa mașină? Între 165.000 și 195.000 de euro. Sigur, e mult mai scumpă decât orice Dacia, dar dacă vrei performanță și toate dotările posibile costă.
În cazul Sandero, s-a lucrat la alt nivel. Chiar dacă este o mașină a Dacia, compania n-a fost implicată în dezvoltarea acestui model pentru raliuri. Creația este a companiei Oreca, din Franța. Totodată, în America de Sud, Renault are deja versiuni RS pentru Sandero. Primul model a fost lansat în 2015. În 2017 a ajuns pe piață o nouă versiune, iar acum a treia. Poți spera la așa ceva și în Europa.