De ce nu este bine să alimentezi iarna cu o sumă de până în 100 de lei? Ce riști să pățești?

Tot mai mulți șoferi din România au început să-și alimenteze mașinile cu mai puțin carburant decât o făceau de obicei. Acest lucru se întâmplă din cauza prețurilor care au „explodat” la pompă, în ultima perioadă, motivele fiind atât obiective cât și speculative.

Foarte mulți șoferi aleg să își alimenteze mașina, fie cu motorină sau benzină, în funcție de autoturism, cu sume cuprinse între 30 de lei și 100 de lei. Mecanicii auto atrag atenția, însă, că acest lucru poate dăuna grav sănătății pe termen lung a autovehiculului.

Ce se întâmplă cu mașina când alimentezi cu puțin carburant?

Potrivit specialiștilor în domeniu, motorul este afectat pe termen lung atunci când mașina este alimentată cu benzină sau motorină cu o sumă până într-o 100 de lei. Trebuie specificat că atunci când rezervorul mașinii este aproape gol, consumul de carburant este mai ridicat.

Mecanicii auto atrag atenția că atunci când mașina funcționează cu un rezervor mai gol pompa de combustibil poate începe să capteze aer, ceea ce înseamnă că motorul nu primește în mod constant benzina de care are nevoie. Acest lucru duce adesea la rateuri de aprindere a motorului. Șoferii vor simți acest lucru ca și cum motorul are o pierdere de putere, ezitare sau vibrații.

Este de preferat să pui mai mult combustibil în rezervor, întrucât dacă este gol captează aer și motorul nu primește în mod normal cantitatea de combustibil necesară”, a explicat pentru shtiu.ro un mecanic auto bucureștean.

Acesta a adăugat: „Sfătuim conducătorii să alimenteze mai mult de mai puține ori, mai ales în sezonul rece”

Trebuie specificat că foarte multe mașini au pompa de carburant direct în rezervor, cufundată în benzină sau motorină, după caz. Ca atare, dacă rezervorul este aproape gol și un șofer alimentează cu carburant puțin, atunci pompa rămâne suspendată în vapori și nu mai poate fi răcită în mod adecvat.

Trebuie specificat că foarte multe mașini au pompa de carburant direct în rezervor, cufundată în benzină sau motorină, după caz. Ca atare, dacă rezervorul este aproape gol și un șofer alimentează cu carburant puțin, atunci pompa rămâne suspendată în vapori și nu mai poate fi răcită în mod adecvat.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.