FAN Courier, pe marginea prăpastiei: „Nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți”

FAN Courier va închide anul 2023 cu un profit sub așteptări și sub nivelul consemnat în anii anteriori. Acest lucru este cauzat de creșterea salariilor și tarifelor la carburanți. Totuși, compania are țeluri mari și perspective largi pentru viitor.

FAN Courier trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar

Compania susține că ultima perioadă a fost dificilă în ceea ce privește fondurile, mai ales că specialiști în domeniu se găsesc foarte greu și se mențin la fel de greu, în lipsa unui salariu ofertant și a unor beneficii greu de refuzat.

„Resursa umană calificată este greu de găsit și, în acest context, am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile, peste cât ne-am propus, pentru că nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți pentru depozite. De asemenea, cheltuielile noastre au crescut peste nivelul prognozat la începutul anului din cauza scumpirii carburanților, a pieselor auto și a vehiculelor. Toate astea vor impacta nivelul profitului net pentru acest an, care se va situa între 6,5 și 7 milioane de euro, poate chiar peste acest nivel, dar totul depinde de cifrele aferente lunilor noiembrie și decembrie, care sunt cele mai importante din an”, a afirmat Adrian Mihai, directorul general al companiei și unul dintre acționari.

În perioada 2018 – 2022, profitul net al FAN Courier s-a situat între 71,1 milioane de lei și 175,5 milioane de lei. În 2023, una dintre direcțiile importante ale managementulu companiei a urmărit dezvoltarea internațională, efect al creșterii semnificative a comerțului online și  a numărului mare de retaileri internaționali care livrează în piața românească sau sunt interesați să-și crească prezența la noi. În acest context, FAN Courier a decis să investească peste 4 milioane de euro în primul HUB internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, la Arad. Bugetul total de investiții al FAN Courier a fost anul acesta de 35 milioane euro.

„Putem caracteriza anul 2023 ca fiind mai bun decât 2022, în ciuda faptului că am avut creșteri importante de costuri, inflație mare și o situație destul de dificilă în apropiere de granițe. În ciuda prelungirii problemelor din 2022, în acest an, lucrurile s-au mai așezat, au fost mai previzibile, astfel că am putut pune în aplicare strategia de investiții planificată și, în plus, am reușit să finalizăm o investiție care nu era în planul inițial: HUB-ul internațional de la Arad.  Interesul sellerilor internaționali pentru piața românească este o tendință care s-a transformat în certitudine, în 2023. Datele ne arată că, în acest an, creșterea semnificativă a e-commerce-ului a fost susținută puternic de vendorii din afara României care au generat volume cu 20-25% mai mari, față de vendorii locali. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților din străinătate, dezvoltarea unui HUB exclusiv pentru comerțul online internațional a fost una firească. Am luat decizii rapid, am creat o echipă dedicată și am alocat peste 4 milioane de euro pentru acest HUB, pe care îl vom dota cu o bandă modernă de sortare. Astfel, putem spune că HUB-ul de la Arad este cea mai nouă și cea mai rapidă investiție pe care FAN Courier a   realizat-o în acest an, iar rezultatele de până acum confirmă că am luat o decizie bună”, a mai explicat Mihai.

Continuarea pe romaniatv.net

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *