Șoferii care observă un radar la marginea drumului tind să frâneze brusc. Totuși, acest gest este adesea inutil, deoarece radarele sunt de obicei activate cu mult înainte de a fi vizibile. În plus, frânarea bruscă la viteze mari poate fi periculoasă și poate provoca, în cel mai rău caz, un accident.
Unele modele de radare detectează viteza deja cu aproximativ 1.000 de metri înainte de locul în care se află efectiv aparatul. Raza de acoperire a radarelor variază de la zero la 1.000 de metri. Distanța la care un radar se declanșează depinde de tehnologia de măsurare folosită. Unele radare se declanșează doar când vehiculele ajung în dreptul acestora, în timp ce altele au o rază de acțiune de până la un kilometru.
Cel mai bine este să mențineți viteza în limitele legale. Acest lucru nu doar economisește bani, ci și reduce riscul în trafic. Catalogul amenzilor din Germania face distincție între cele opt modele diferite în ceea ce privește raza lor de acoperire:
- Multanova MU VR 6FAFB – până la 15 metri
- Multanova MU VR 6F – trei până la 40 de metri
- Eso ES 1.0 – până la 18 metri
- Eso µP 80 – până la 25 de metri
- LaserPatrol/TraffiPatrol – 30 până la 500 de metri
- Riegl LR90-235/P – 30 până la 500 de metri
- Riegl FG21-P – 30 până la 1.000 de metri
- Traffipax speedoPhot – până la patru benzi de circulație
Depășirea vitezei legale în Germania – Amenzi
Depășirile de viteză sunt sancționate începând cu 4 km/h. Teoretic, radarul se declanșează deja la o diferență de viteză de un km/h. Cu toate acestea, deoarece există o valoare de toleranță de trei km/h pentru limitele de viteză sub 100 km/h, radarul se declanșează în acest caz doar la o depășire cu cel puțin 4 km/h.