Probleme întâmpinate de un şofer cu maşina electrică Dacia Spring – Schimbările climatice trebuie evitate, combustibilul devine din ce în ce mai scump și trecerea la motoare alternative este inevitabilă mai devreme sau mai târziu. Deci, de ce să nu cumpărați o maşină electrică? Același lucru a gândit și Klaus K., care în mai 2022 a semnat contractul de cumpărare pentru o Dacia Spring nou-nouță. Când mașina a fost ridicată aproape două luni mai târziu din reprezentanţă, au ieșit la iveală o serie de neconcordanțe.
„Acolo am observat că lipseau instrucțiunile de utilizare atât pentru vehicul, cât și pentru sistemul de navigație. Iar afișajul vehiculului era în italiană. În plus, lipsea cablul de încărcare Schuko”, explică Klaus. Între timp, reprezentanța a livrat cabluri de încărcare și instrucțiuni de utilizare. Dar limba de operare era încă italiană în decembrie 2022. În plus, prima dată când ușa șoferului a fost închisă noul proprietar, butonul de control pentru reglarea farurilor a căzut și nu a mai putut fi atașat. Dar acestea nu erau nici pe departe cele mai mari probleme ale maşinii electrice Dacia.
Faptul că afişajul era limba italiană se datorează faptului că Renault a deturnat unele vehicule care erau de fapt destinate Italiei către Germania din cauza cererii mari de la Renault. Producătorul a furnizat întotdeauna instrucțiuni specifice țării și cabluri de încărcare pentru aceste versiuni. De fapt, schimbarea limbii de operare ar fi trebuit să aibă loc deja la comerciantul cu amănuntul din Germania, care, totuși, nu a reușit să facă acest lucru în acest caz.
Dacia Spring pierde masiv din capacitatea bateriei
În timpul folosirii maşinii, Klaus a observat o problemă mult mai mare: „Am fost o săptămână în vacanță și vehiculul meu a pierdut 80 din baterie.” Cu altă ocazie, problema a reapărut. Ieri am fost la un congres și mi-am parcat vehiculul cu un nivel de încărcare de 19 la sută. Seara era doar 10 la sută și când eram pe autostradă, mi s-a arătat brusc că a ajuns la 5 la sută. “Îmi este frică constant că nu ajung la destinație și vehiculul se opreşte”, scrie Klaus.
Klaus a reacționat imediat, a documentat incidentele cu fotografii și le-a trimis la atelierul Renault care livrase Dacia. Mai multe scrisori de avertizare au fost , de asemenea, fără succes pentru o lungă perioadă de timp. Abia când Klaus a apelat direct la Renault Germania pentru ajutor, a primit în sfârșit o programare la atelier. Înainte de asta, serviciul pentru clienți l-a tot amânat prin telefon timp de mai bine de jumătate de an.