In ultima vreme se vrea sa se puna accent pe nevoile si vocea soferilor de TIR, care au devenit usor usor, in ultimii ani ca trufele pe piata muncii Europene. Astfel se cauta solutii atat la nicelul Comisiei Europene pentru transporturi, cat si in cazu transportatorilor din Romania. Salariile și asigurările sociale vor fi calculate la nivelul ţării în care angajatul lucrează.
Potrivit unuia dintre principiile prevazute de raport, angajatorul va fi obligat să încheie un contract de muncă cu șoferul în baza legii țării în care acesta efectuează cea mai mare parte a muncii sale.
Cel mai mare transportator din județul Cluj si Romania, grupul spaniol Carrion Expedition, a lansat o campanie de racolare de conducători auto cărora le promite venituri la nivelul celor din vestul Europei. Desi aceasta campanie de recrutare masiva, a inceput la mijlocul anului trecut, ea a fost gandita precum o oferta mai mult ( precum bancile care dau dobanda 0% daca faci un credit pana la o anumita data).
“Pe lângă toate beneficiile pe care ți le acordăm, o dată cu angajarea în compania noastră, lider în sectorul său de activitate, iți oferim un pachet de condiții economice foarte competitiv care ajunge până la 2.400 euro/lună (venituri salariale + diurnă).
Principalele beneficii enumerate sunt plata punctuală a salariului și un loc de muncă stabil, flotă modernă de vehicule complet echipate pentru siguranța și comoditate, asistență tehnică în rută și mentenanță a vehiculului din partea dealerilor oficiali Volvo, asistență telefonică non-stop, formare profesională inițială și continuă din partea firme, asigurare medicală internațională, transport dus-întors garantat, formarea șoferilor începători.
La începutul anului, Carrion a lansat o campanie de recrutare de șoferi în patru orașe din România: Cluj-Napoca, București, Arad și Galați.
După anunțul de pe rețeaua de socializare Facebook însă au venit solicitări din partea unor șoferi din alte orașe ale țării, printre care se numără Iași sau Buzău. Inițial, responsabilii de resurse umane ale Carrion nu au precizat salariile oferite decât prin intermediul unor mesaje private.
Cu afaceri de 646 de milioane de lei, societatea de transport de mărfuri.Carrion era prezentă în primele 10 firme ale Clujului şi în privinţa angajaţilor: 2.024 faţă de 1.694 în anul precedent, dar şi în cea a profitului net, de 20 de milioane de lei, în scădere cu 8 milioane faţă de 2015.
Asociaţii societăţii clujene sunt compania Alerinova Expansion din Huercal de Almeria (Spania) şi Miguel Carrion Caceres, care figurează şi ca administrator al acesteia.Companiile de transport din Cluj au angajat, peste 10.000 de oameni şi au afaceri anuale de peste 4 miliarde de lei, conform companiei de consultanţă Creditinfo România. Capitala și Clujul înregistrează 10.000 de angajați, urmate de judeţele Argeș, Bihor, Timiş, Arad, cu efective de 7-10.000.