Girteka este de acord cu expeditorii pentru o creștere a prețului între 20 și 35 la sută pentru 2022. 8.000 de șoferi urmează să fie angajați într-o nouă locație din Polonia până la sfârșitul anului viitor, a declarat CEO-ul Edvardas Liachovičius.
Cel mai mare amplasament al unui important expeditor de marfă lituanian este construit în Robakowo, Polonia. Odată cu extinderea prezenței sale în Polonia, Girteka se pregătește pentru schimbările planificate pentru pachetul de mobilitate al UE pentru 2022, a explicat șeful Grupului Girteka pe site-ul companiei.
La noua locație sunt deja înmatriculate 2.000 de camioane, iar în cursul anului 2022 urmează să fie angajați peste 5.000 de noi angajați, „în principal șoferi noi, dar și tehnicieni și personal administrativ, în special financiar și resurse umane”, a declarat șeful Girteka Transport, Mindaugas. Paulauskas.
Girteka intenționează să investească aici cel puțin cinci milioane de euro în următorii cinci ani pentru a fi mai aproape de clienți. Paulauskas a explicat că noua bază de transport va face posibilă reducerea emisiilor de CO2, deoarece rutele goale ar fi reduse considerabil pe termen lung. „Cea mai recentă flotă, echipată cu cea mai recentă tehnologie pentru a asigura atât siguranța rutieră, cât și confortul șoferului, permite companiei noastre să preia conducerea pe piața transporturilor”, a anunțat el.
Noua locație va avea o unitate administrativă separată cu cel puțin 200 de angajați, a adăugat Paulauskas. Specialiștii în transport ar putea lucra aici cu familiile lor. Șoferii și toți ceilalți angajați ar găsi o bancă, un coafor, un cabinet medical și alte facilități. Complexul de clădiri de pe șantier a fost construit inițial de MAN pentru producția de autobuze și, prin urmare, este deja bine potrivit pentru suport tehnic pentru camioane și remorci. Facilitatea este de 17 ori mai mare decât filiala anterioară din Poznan.
Girteka vrea să devină una dintre cele mai mari zece companii de logistică din Europa până în 2026, se anunță. În primul rând, însă, prețurile vor fi majorate. Deși există o cerere uriașă pentru servicii de transport, industria încă se luptă, a spus Liachovičius. În timp ce economia mondială a încercat să se adapteze fluctuațiilor cererii de mărfuri, prețurile la materiile prime și, prin urmare, și la petrol au continuat să crească.
Pandemia a exacerbat și deficitul de șoferi în Europa, a subliniat CEO-ul. Girteka a trebuit să majoreze salariile de mai multe ori în acest an „pentru a rămâne un angajator competitiv și atractiv”, notează el. Managerul a spus că pachetul UE de mobilitate va îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor. „Chiar dacă acest lucru ar putea duce la prețuri de transport mai mari”. Girteka susține că are o flotă de 9.000 de camioane și 18.000 de șoferi din 20 de țări.