Ministrul Mediului nu exclude apariția unei taxe noi la achiziționarea unui autoturism second-hand ori adaptarea uneia vechi la cerințele europene actuale. Tanczos Barna spune că în ciuda eforturilor financiare depuse de stat pentru a încuraja cetățenii să-și cumpere mașini noi, în România numărul înmatriculărilor de autovehicule second-hand îl depășește pe cel al autoturismelor noi. Din acest motiv, Taczos Barna propune adoptarea unor stimulente la cumpărarea mașinilor noi și altele, de descurajare, atunci când vine vorba de achiziționarea unei mașini uzate.„Propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme, şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a spus ministrul Mediului. De asemenea, se discută și despre creșterea plafonului taxelor locale pentru autovehicule poluante, însă se are în vedere și un sprijin acordat persoanelor vulnerabile care nu-și permit un automobil scump. Oricum ar fi, în cadrul negocierilor PNRR cu Comisia Europeană, România și-a luat angajamentul ca până în 2026, adică peste 4 ani, să scoată din circulație 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani.