Înmatricularea și radierea mașinilor se va putea face la RAR, nu la DRPCIV, ca acum

Un proiect de lege aprobat deja de Senat prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor printr-un singur drum la Registrul Auto Român (RAR), nu la DRPCIV, ca acum.

Prin proiectul de lege, care prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor, RAR ar primi mult mai multe atribuții, iar procedura ar fi simplificată.

Una dintre măsurile luate în calcul  în acest proiect este trecerea activităţilor de înmatriculare şi radiere a vehiculelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aşa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR), arată avocatnet.ro.

Proiectul nu a fost dezbătut, astfel că a trecut tacit de Senat.

Noile modificări aduse de proiectului

Transferarea activităţilor de înmatriculare şi înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, aşa cum e acum, la RAR, este o modificare importantă. Asta ar însemna un singur drum, la RAR.

Potrivit proiectului, activitățile de înmatriculare vor trece în competența Ministerului Transporturilor, prin RAR, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor intrării în vigoare a măsurilor, dar nu mai devreme de șase luni de la publicarea lor în Monitor

Mai exact, RAR ar urma să se ocupe şi de „activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare şi evidenţă a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum şi de eliberare şi evidenţă a autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.

Plăcuţele de înmatriculare vor fi fabricate tot de RAR.

Totodată, RAR va încasa tarifele pentru obţinerea documentelor de înmatriculare, confecţionării plăcuţelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare şi a autorizaţiilor provizorii sau de probă.

RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informaţii legate de proprietarii maşinilor sau deţinătorii mandataţi ai acestora.

Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii. După ce se va realiza transferul activităţilor de înmatriculare a maşinilor către RAR, cei interesaţi vor face mai puţine drumuri la autorităţi, și, astfel, vor reduce costurile cu această operațiune.Proiectul de lege va intra în vigoare doar după ce va fi adoptat la Camera Deputaților, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *