Laura a renunțat la tot pentru a deveni șofer de TIR: „Colegii români m-au chinuit. Spuneau să plec să cos șosete“

Încă din copilărie, Laura visa să conducă un camion. Dar viața îi pregătise altceva. După ce şi-a întemeiat o familie, a născut un copil şi a divorţat,  Laura s-a înscris la şcoala de şoferi şi a reuşit să obţină permisul de conducere, devenind şofer de camion.

Acum nouă ani, Laura s-a mutat în Italia, devenind șofer de camion, așa cum visase întotdeauna. „ Încă din copilărie eram pasionată de camioane. Îmi plăcea să stau în camionul tatălui meu.

Când am terminat școala, mi-am dorit întotdeauna să conduc un camion, povesteşte Laura”. Anii au trecut şi Laura a devenit contabilă, dar visul ei a rămas. Îşi dorea să conducă un camion.

„Tata nu voia să fiu șofer. Mi-a zis că caut un alt loc de muncă, pentru că viaţa de şofer nu este pentru femei. Așa că ne-am certat și am venit, la 19 ani, în Italia“, mai povesteşte femeia. Ajunsă la Roma, Laura a muncit în bucătăria unui restaurant, iar la 21 de ani s-a căsătorit. După ce a divorţat, Laura s-a înscris la școala de șoferi și a reuşit să-şi ia permisul.

„Am început să-mi caut un loc de munca, dar eram respinsă deoarece nu aveam experienţă. Mai mult, mulţi spuneau că acest job nu este potrivit pentru o femeie. Apoi am găsit o companie serioasă, care se ocupa de transporturi frigorifice.

M-au încredințat unui șofer în vârstă care m-a însoțit pentru primele călătorii. După trei luni am început să conduc singură. Am transportat fructe pe piețele din Roma. Mi-a plăcut foarte mult“, a mai dezvăluit Laura.

Laura se plânge de atitudinea altor şoferi români. „Am avut câțiva colegi români, care m-au chinuit. Îmi spuneau că femeile trebuie să stea acasă, să gătească și să coase șosetele. Sau că în timp de criză nu este corect să furi locuri de muncă de la bărbați“, a mai spus Laura. 

Acum, Laura furnizează alimente către supermarketuri din Roma și se mândrește că face ceva util pentru oameni.

Se crede ca meseria de sofer de tir o imbratiseaza doar barbatii, insa istoria recenta ne demonstreaza contrariul. Conform National Transportation Institue, din America, circa 7% dintre conducatorii de camioane sunt femei (in anul 2019) si se crede ca numarul lor va creste cu 1 procent in fiecare an. Desi cresterea poate parea insignifianta, eforturile femeilor de a deveni parte a acestei meserii sunt tot mai mari.

Spre exemplu, Ellen Voie, presedintele The Women in Trucking Association chiar a condus un camion in Wisconsin, cu scopul de a le educa pe femei cu privire la nuantele de a deveni sofer de camion.

Aceasta sustine ca “ele pot face aceeasi suma de bani cu un barbat pentru ca volanul nu stie daca este manevrat de o femeie sau de un barbat, asa ca nu conteaza varsta, etnia sau rasa, cata vreme expunem faptul ca este necesar un numar tot mai mare de soferi de camion, iar femeile pot face aceasta meserie cu brio”.

Aceasta si-a continuat discutia cu argumentul ca “femeile pot deveni sofer de camion, doar ca nu realizeaza aceasta posibilitate. Ele nu stiu ca industria, tehnologia si echipamentele s-au schimbat si ca este foarte usor sa manevrezi un camion de cateva tone, cu aceeasi usurinta cu care conduci o masina de mici dimensiuni”.

Sa conduci un camion presupune sa ai un caracter puternic, o inima tare si sa stii sa eviti accidentele. Barbat sau femeie, sa fii sofer de camion este o meserie dificila in America, mai ales ca peste 800 de persoane care fac aceasta meserie mor anual.

Pentru un reportaj, Diane Sawyer de la ABC si-a petrecut timp indelungat cu femeile sofer de camion, carora le-a ascultat povestile. Astfel, la finalul reportajului, aceasta subliniaza provocarile acestei munci, incluzand siguranta si eforturile de a-si indeplini scopurile propuse, respectiv transportul in siguranta al marfurilor si la timp.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.