Marea Britanie dorește angajarea a 100.000 de români și bulgari. Oferă bonusuri și majorări salariale pentru cei ce vin în UK

Marea Britanie se confruntă cu un de­ficit de şoferi de camion pe care com­paniile de transport îl pun pe sea­ma pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca regle­men­tările privind imigraţia să fie mo­di­ficate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce.

Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi re­tail­erii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.

Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, relatează The Guardian.

Institute of Directors a cerut in­tro­du­cerea de vize noi, flexibile, care să per­mită muncitorilor străini să aco­pere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al aces­to­ra datorat pandemiei şi Brexitului.

Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion.

Europa înre­gis­trea­ză un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian.

Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile super­marketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând, potrivit lui Chakraborttty.

Marea Britanie se confruntă în prezent cu o lipsă de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.

Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare.

În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.

S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.

Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.

Fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului, acesta respingând argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri, potrivit Euractiv.

Waitrose nu este singurul supermarket care oferă salarii sporite și bonusuri inițiale pentru a atrage noi șoferi din UE, în special români și bulgari.

Tesco și Iceland au crescut salariile cu până la 25% și au oferit bonusuri de înscriere de cel puțin 1.000 de lire sterline. M&S oferă, de asemenea, un stimulent de 2.000 de lire sterline.

James Clifford, șeful instructorilor auto profesioniști din Anglia a declarat că noii recruți ar putea câștiga până la 60.000 de lire sterline pe an.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *