Nicolae si Elena Ceausescu au avut intotdeauna la dispozitie orice si-au dorit. Fie ca vorbim de haine, mancare, case sau masini, cuplul de dictatori primea imediat orice avea nevoie. Masina lui Nicolae Ceausescu este si cea mai rara Dacie fabricata vreodata in tara noastra. Fotografia celebra cu el conducand acest automobil este una dintre putinele care au mai ramas pana in ziua de astazi, cu dictatorul in aceasta ipostaza.
Masina lui Nicolae Ceausescu. Cea mai rara Dacie fabricata vreodata
Dictatorul avea in colectia lui impresionanta numeroase modele, precum Mercedes Benz 600, Paykan Hillman Hunter, Aro 304, Buick Electra, Citroen CX 2400, Renault 25 Baccara Prezidential sau Renault Fuego, insa cele mai deosebite modele au fost unele Dacia.
Dacia 1100 este unul dintre acestea. A fost fabricata doar pentru 3 ani, in perioada 1968 – 1971, insa nu ea este cea mai rara Dacir fabricata vreodata. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou lui Nicolae Ceausescu. Acest model de masina a fost unul intermediar pana la intrarea in productie a modelului Dacia 1300, anunta promotor.ro.
Masina lui Nicolae Ceausescu. Dacia 1100 era, de fapt, copia lui Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Se pare ca, in contractul de la acea vreme, se specifica faptul ca Renault se asigura sa furnizeze toate partile componente, in timp ce Dacia si-a luat angajamentul de a le asambla in fabrica. Masina lui Ceausescu avea o viteza maxima de 138 km/ora la un motor de 46 cp.
Dacia 2000 este, de fapt, cea mai rara Dacie fabricata vreodata si masina de suflet a lui Nicolae Ceausescu. Acest model a fost, de fapt, creat in anii ’80 pentru elita PCR. Era in realitate un Renault 20 TS asamblat in Romania, redenumit Dacia 2000. Se fabrica in doua culori: negru sau albastru inchis. Dacia 2000 venea echipata cu un motor de 2000 cm cubi, 116 cai putere, geamuri electrice. scrumiera cu iluminare si regulator de viteza. De altfel, viteza maxima la care putea ajunte masina lui Nicolae Ceausescu era de 18- km/ora.