O masura similara a fost anuntata de Volvo inca din anul 2019.
Noile modele de la Dacia si Renault vor fi limitate la 180 km/h, dezvaluie publicatia germana Spiegel. Masura respectiva ar fi fost anuntata chiar saptamana trecuta – la o intalnire a actionarilor, de catre Luca de Meo, conform sursei citate.
Seful Grupului Renault a motivat introducerea sistemului pe nume „Safety Coach” prin faptul ca o treime din accidentele soldate cu pierderea de vieti omenesti are ca principala cauza viteza excesiva, mai sustin germanii de la Spiegel.
Pentru moment, data de la care sistemul pe nume „Safety Coach” va fi introdus pe modelele Dacia si Renault reprezinta doar un mister. Germanii de la Spiegel au tinut sa aminteasca insa ca si Volvo a limitat viteza masinilor sale la 180 km/h.
Conform publicatiei germane Spiegel, constructorul suedez de autoturisme a luat aceasta decizie inca din 2019, primele exemplare limitate la 180 km/h iesind de pe linia de asamblare aproximativ un an mai tarziu, pe parcursul lui 2020.
Referitor la legatura dintre viteza excesiva si accidentele soldate cu pierderea de vieti omenesti, publicatia germana Spiegel ofera – drept exemplu – o portiune de 62 de kilometri a autostrazii A24 din Germania. Despre ce este vorba, mai exact?
Pana in 2002, respectiva portiune de drum nu avea nicio limita de viteza, astfel ca in perioada 1996 – 2002 au rezultat aproximativ 1.850 de persoane ranite in urma accidentelor rutiere inregistrate pe cei 62 de kilometri mentionati anterior.
Din 2002, cand autoritatile au limitat viteza la 130 km/h, numarul persoanelor ranite in urma accidentelor rutiere inregistrate pe portiunea de drum a autostrazii A24 din Germania mentionata anterior, pe sase ani, a scazut drastic. La 799.