Noul patron al Waberer’s vrea să vândă firma

Waberer’s a publicat o informare către investitori în care confirmă că acționarul principal, Mid Europa Partners, are în vedere vânzarea pachetului său de acțiuni.

Mid Europa Partners (MEP) a confirmat că a desemnat compania Rothchild pentru a-i oferi sprijin în evaluarea opțiunilor strategice pentru investiția sa în Waberer’s, inclusiv vânzarea pachetului său de acțiuni pe care îl deține în cadrul companiei. (…) Nu există nicio certitudine că Mid Europa va vinde integral sau parțial pachetul de acțiuni” – se arată în comunicat.

Comunicatul vine ca răspuns la unele informații publicate de MTI, agenția de știri maghiară, și preluate de Budapest Business Journal referitoare la intenția MEP de a-și vinde acțiunile.

Mid Europa deține peste 70% din acțiunile lui Waberer.

Mid Europa Partners este un jucător de capital privat independent din Europa Centrală și de Est, cu multe investiții active în Europa Centrală și de Est; activele sunt evaluate la aproximativ 2,2 miliarde EUR.

În 2011, fondul de investiții a cumpărat primul pachet de acțiuni la Waberer’s, iar în 2016 a cumpărat și acțiunile fostului proprietar, György Waberer.

Conform celor mai recente informații furnizate de site-ul web al Waberer’s, C.E.E. Transport Holdco S.á.r.l (companie deținuta de Mid Europa Partners) deține 71,99% din acțiunile Waberer’s.

Restul acționarilor nu sunt dezvăluiți – există investitori instituționali interni, investitori instituționali străini și investitori persoane fizice.

Vă reamintim că anul trecut a fost un an foarte slab pentru gigantul maghiar.

În ciuda eforturilor depuse pentru a îmbunătăți rentabilitatea flotei sale internaționale de camioane, operatorul maghiar de transport a suferit pierderi de milioane de euro.

Raportul pe întreg anul 2019 arată că veniturile companiei au scăzut față de 2018 (până la 696,2 milioane EUR). Compania afirmă că scăderea de aproximativ 20% este rezultată din reducerea flotei pe segmentul transportului internațional, care a continuat pe parcursul anului, dar că aceasta a fost parțial compensată de venituri mai mari din serviciile de logistica.

Profitul operațional EBITDA (profitul înainte de dobândă, amortizare și impozitare) a scăzut cu 16,5 % (până la 58,4 milioane de euro) față de 2018.

Compania a înregistrat o pierdere netă de 23,4 milioane EUR în 2019. Prin comparație, pierderea netă în 2018 a fost de 13,9 milioane EUR. Operatorul spune că situația dificilă din 2019 a fost cauzată de incertitudinea economică, precum și de costurile ridicate cu salariile și combustibilul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *