O Dacia 1310 TX, cu doar 24,500 km la bord, vândută cândva Germania, scoasă acum la vânzare

Să vezi prin Germania de azi automobile clasice nemţeşti bine întreţinute e oarecum firesc. Dar să vezi o ditamai Dacia clasică, conservată într-o stare impecabilă până azi şi scoasă acum la vânzare cu doar 24,500 km parcurşi, e aproape incredibil. Dar există o explicaţie şi o istorie în spatele acestei Dacia, care-i dă azi o conotaţie şi mai interesantă de automobil de colecţie.

Adevărul e că această Dacia 1310 a fost vândută ca automobil nou în anul 1986, în fosta Germanie de Est, proprietarul ei trăind într-un mic orăşel pe distanţa dintre Leipzig şi Dresden. Iar cunoscătorii mai avansaţi de istorie ar putea şti că până în anul 1989 în Germania de Est se vindeau şi Dacii noi, şi Lada, şi multe alte mărci provenite din blocul estic. Anume aşa a fost cumpărată într-un mod absolut firesc şi această Dacia, în dotare generoasă TX.

Sub capotă era amplasat motorul de 1.3 litri, care livra 54 CP. Culoarea aleasă a fost una aflată în trend la acea vreme, cam cum e şi griul mat azi.

Maşina s-a păstrat excelent până azi, de la interior până la interior. La interior doar câteva cabluri în zona cheii de contact stau la vedere, dar, în rest, maşina are o condiţie formidabilă. Şi proprietarul său pretinde că are doar 24,500 km în întreaga sa istorie, istorie care ar fi şi documentată pe măsură.

Starea tehnică a maşinii ar fi şi ea excelentă, exemplarul ăsta beneficiind de o păstrare cu tratare anticorozivă până acum, iar pe partea tehnică întotdeauna s-au făcut lucrările necesare, astfel încât azi ea e gata de orice călătorie spontană, dacă nu-ţi pare rău să-i creşti cifrele incredibil de mici de pe odometru.

Şi apoi, nu putem nega că la nivel de aspect, Dacia asta 1310 TX arată cu adevărat bine, părând să confirme cei 24,500 km pe care-i are. Probabil aşa şi-ar dori orice colecţionar să arate maşina pe care ar cumpăra-o, iar în cazul acestei Dacii, istoria ei mai specială cu provenienţă din Germania de Est îi adaugă şi mai multe condimente, care o face atractivă ca maşină de colecţie mai ales pentru cei ce au memorii frumoase legate de perioade anterioare din viaţă cu acest model.

Apropo, cumpărătorul primeşte şi plăcuţele actuale din Germania de Est, pe care va avea voie să le păstreze, iar în paralel, statul german unificat de azi i-a recunoscut deja valoarea istorică, iar proprietarul său a obţinut certificarea ca vehicul istoric, având dreptul la plăcuţe moderne cu indicele H la sfârşit.

Şi acum cât costă această Dacia 1310 în Germania, acolo unde e vândută acum? Ei bine, preţul pare destul de decent în raport cu cei 24,500 km parcurşi în 25 de ani, ba chiar va suna impresionant pentru unii. Costă exact 9,900 euro, cu toată istoria şi certificările deja obţinute.

Unii ar putea spune că nu vor da niciodată 9,900 euro pentru o Dacia din perioada asta. Dar alţii, care au amintiri plăcute, din copilăria sau din tinereţea lor, ar putea să se entuziasmeze şi acum cu bucuria aia pură de copil, zicând că acele emoţii, reanimate acum de o maşină într-o stare atât de bună, îşi merită cu vârf şi îndesat o investiţie de nici zece mii euro. Pentru că, asemenea maşini, asta aduc în primul rând. Iar când mai vin şi într-o asemenea stare estetică şi mecanică, atunci ştii că emoţia de poate bucura mult timp înainte în garajul tău.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *