Într-o perioadă extrem de dificilă, în care economia pare la pământ, guvernanții pregătesc o nouă taxă auto pentru șoferii din România.
În urmă cu doar câteva săptămâni, premierul Ludovic Orban dădea asigurări că Executivul nu are în plan creșterea de impozite și nici impunerea de noi taxe.
Se pare că planurile oficialului nu s-au potrivit cu prevederile fiscale prevăzute în Planul Național de Relansare și Reziliență, lansat recent cu mare fast de Guvern și de președintele Klaus Iohannis.
Lovitură pentru șoferi. O nouă taxă auto va fi impusă în România. Ce șoferi vor fi afectați
În urmă cu nici măcar o lună, primii doi cei mai importanţi oameni din Executiv în domeniul economic, premierul Ludovic Orban şi ministrul finanţelor Florin Cîţu, au spus că, după alegeri, Guvernul nu vrea să majoreze TVA şi nici să impună alte taxe, în caz că va guverna și după scrutin.
Deși premierul a garantat că pentru accelerarea relansării economice nu trebuie puse frâne de tip fiscal, cum sunt taxe noi, realitatea îl contrazice.
În Planul Național de Relansare și Reziliență, lansat recent de Guvern și de președintele Klaus Iohannis apare o taxă surpriză care nu-i va încânta deloc pe șoferi.
Mai exact, la capitolul Principalele Reforme Propuse, aliniatul Tranziția verde, citim următoarele: stații de încărcare electrică la proiectele de infrastructură rutieră și taxarea ecologică pentru vehiculele poluante.
Asta înseamnă că șoferii cu mașini vechi, poluante, vor avea un viitor destul de complicat din punct de vedere financiar.
Analiștii economici: O taxă benefică
În opinia analiștilor din domeniul economic, o astfel de taxă este necesară dacă se dorește o tranziție către mașinile electrice, dar mai ales pentru că Romania a devenit în ultimii ani cimitirul Europei la capitolul mașini second-hand.
”Ce s-a schimbat în ultima perioada este planul Uniunii Europene de a trece către mașini și către activități care poluează cât mai putin.
Acum, s-ar putea ca această cerință de reducere a poluării să vina din partea UE având în vedere că banii care vin sunt europeni”, a explicat Adrian Codîrlașu, vicepreședinte CFA Romania, pentru ziare.com.
Același specialist mai spune că producătorii auto tradiționali, care nu vor veni cu mașini electrice vor avea mari probleme in viitor, iar o asemenea taxa îi va ajuta pe cei de la Dacia să vândă mult mai bine o mașină electrică precum e Spring.