Procesul început în 2015 s-a încheiat recent cu un acord între părți, în urma căruia transportatorul s-a angajat să le plătească șoferilor salarii compensatorii retroactiv, însumând aproape 30 milioane de euro.
Șoferii angajați la acest patron, s-au luptat în instanţă pentru a obține o compensație echitabilă în condițiile în care transportatorul plătea un salariu în funcție de distanța parcursă (plata la km).
Problema cu acest tip de sistem de remunerare a șoferilor a fost deja comentata îndelung în SUA. În 2019, 63% dintre șoferii de camioane de aici au declarat că stau până la trei ore la punctele de încărcare/descărcare și nu primesc nicio compensație financiară pentru aceste operațiuni, informează businessinsider.com.
Procesul a fost inițiat de unul dintre șoferii companiei din statul Missouri care a declarat că salariul plătit de companie pe milă nu este echitabil, în condițiile în care el își petrece o mare parte a timpului încărcând și descărcând marfa (operațiuni pentru care nu era platit suplimentar).
Șoferii angajați de transportatorul american New Prime Inc. s-au luptat în instanţă pentru a obține o compensație echitabilă în condițiile în care transportatorul plătea un salariu în funcție de distanța parcursă (per km).
Acestuia i s-au alăturat și alți șoferi ai companiei astfel incat dosarul în instanță împotriva gigantului american a crescut semnificativ.
„Șansa de a obține un salariu bun.”
Conform acordului, New Prime Inc. va trebui să plătească 28 milioane USD compensație pentru aproape 26.000 de șoferi – atât angajații actuali, cât și foștii angajați.
Perioada de decontare este cuprinsă între 2 octombrie 2012 și 8 mai 2020. De asemenea, onorariile avocaților pot ajunge până la o treime din suma acordată.
Când acest caz a fost analizat de către instanță, unul dintre argumentele principale ale reprezentantului șoferilor fost acela că „orice muncă pe care un angajat o face în timpul cursei în folosul angajatorului trebuie să fie contorizata ca oră de lucru, deci angajatul ar trebui plătit în consecință”.
New Prime Inc. a susținut însă că modelul său de afaceri este bazat pe modelul „antreprenorului independent” și este perfect compatibil cu legislația americană. Organizația a adăugat că șoferii care operează în cadrul acesteia au șansa de a „câștiga un salariu foarte bun, în funcție de propriile performanțe și productivitate”, subliniază portalul Business Insider, citand declarația avocatului apărării, Steve Crawford.
Cert este că decizia recentă deschide o portiță legală pentru șoferii altor companii din SUA care pot, astfel, cere o compensare echitabilă, în baza precedentului juridic deja creat.