Cât ai da pe-o Dacia 1300? Probabil că mult mai puțin decât cere un român pe mașina sa. Are însă un motiv întemeiat pentru așa ceva, chiar dacă prețul nu e pe placul multora.
Dacia 1300 e din 1971 și are 75.000 de kilometri la bord. E pe benzină, n-are o culoare care să-ți ia ochii, dar ar putea fi foarte bine promovată „ca nouă”. Asta pentru că mașina a fost restaurată, proces pe care îl poți urmări pe Facebook.
Acum, Dănuț Crainiciuc, cel care s-a ocupat de restaurare, vinde această mașină de colecție cu 18.500 de euro. Spre comparație, cea mai scumpă Dacia la acest moment, adică un Duster SL Orange, costă 18.100 de euro.
Dacia 1300 e deja mașină de epocă
E bine să știi că Dacia 1300 a ajuns, între timp, în categoria vehiculelor istorice. Astfel, nu-ți mai bați capul cu taxe și impozite și, totodată, ai un automobil care a marcat pentru totdeauna România și pe români. Trecerea Dacia 1300 în categoria vehiculelor istorice s-a făcut în 2011.
Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricației tipului respectiv de vehicul – care a utilizat același tip de caroserie și același tip de motor – este de cel puțîn 30 de ani. Și, ei bine, pentru acest model au trecut bine de tot. Au venit altele după și, eventual, și ele vor deveni „mașini de epocă„.
Mai mult, că ziceam de această Dacia 1300 că e restaurată, vehiculele istorice pot fi originale, restaurate și reconstruite. Deținătorii trebuie să le obțină însă un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea națională a FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) – în România e Retromobil Club România.
Pentru vehiculele istorice, RAR eliberează CIV dacă vehiculul deține un atestat de vehicul istoric și dacă el corespunde în ceea ce privește verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la dată fabricației.