(Din presa vremii)
De curand industria noastra a inregistrat o noua victorie realizand prototipul unui autobus urban fabricat la noi in tara. Proiectarea si construirea caroseriei s-a efectuat, pe baza documentatiei tehnice sovietice, la Atelierele Centrale ITB. Intreaga caroserie, construita din profile de tabla de otel, a fost executata in aceste ateliere si montata pe un sasiu de camion tip „Steagul Rosu” prelungit cu longeron suplimentar din O.L. 42.
Autobusul este dotat cu un motor tip „Zis 120” de 90CP. El are o lungime totala de 8,5m, latimea 2,52m, iar inaltimea de 2,92m. Autobusul este inzestrat cu fotolii si are o suspensie speciala cu flexibilitate variabila in functie de sarcina, ceea ce asigura pasagerilor o calatorie placuta. Scheletul celor 15 fotolii este confectionat din teava trasa la rece, iar tapiteria este imbracata in pergamoid. Podeaua este acoperita cu cauciuc striat. Cele doua usi a caror latime este de 1,2m fiecare, functioneaza pneumatic.
In elegantul autobus pot calatori pana la 60 de persoane, dintre care 28 ocupand loc pe scaune. Dupa perioada de rodaj, cand se vor cunoaste toate rezultatele, se va trece la fabricarea in serie a primului autobus romanesc.(O imagine superba: trei autobuze TV 1 (fabricate 1959, 1960), in fata teatrului din Hunedoara.)