Proiectul de autostradă din România care înaintează în anonimat: 335 de kilometri planificați, preponderent în zone montane

Parlamentul a votat o lege în anul 2020 care obligă statul român să construiască de la zero o autostradă cu o lungime planificată de 335 de kilometri.

Este vorba despre legea nr. 264 din 20 noiembrie 2020, pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului”.

Potrivit articolului 4, „termenul de execuție (…) este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”.

Actul normativ a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că întregul obiectiv ar trebui terminat în până la finalul anului 2024.

Investiția totală pentru realizarea Autostrăzii Nordului a fost estimată, într-o primă fază, la 6,68 de miliarde de lei și a fost prinsă în 2020 în programul de guvernare al PNL 2020-2024.

Autostrada urmează traseul Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului – Suceava. Va face legătura cu rețeaua europeană de șosele de mare viteză în apropiere localității Oar, unde se va uni cu drumul expres M49 din Ungaria. În România, A14 va face conexiunea cu A7, autostrada între Ploiești și Siret intrată recent în construcție pe tronsoane din sud.

Cea mai recentă dezvoltare în privința proiectului a fost anunțată de șefii CNAIR în cursul zilei de marți, 25 octombrie.

Oficialii companiei au semnat contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate pe loturile Baia Mare – Dej (aproximativ 90 de kilometri) și Dej – Bistrița (aproximativ 60 de kilometri).

Contractele au o valoare cumulată de 21,1 milioane de lei și au fost atribuite asocierii Quadrante Viaponte și Consultanță SRL (lider de asociere) – SC Metroul SA – Capital Vision SRL.

„Asocierea câștigătoare trebuie să finalizeze contractele în 18 luni, dintre care 14 luni sunt alocate elaborării studiilor de fezabilitate”, a declarat Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Practic, în acest moment sunt semnate contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele viitoarei autostrăzi.

Pe lotul Bistrița – Vatra Dornei (aproximativ 80 de kilometri), studiul de fezabilitate a fost semnat în 2021, pentru o valoare de 15,8 milioane de lei, cu firma SC Explan SRL. Pe 26 iulie 2022, autoritățile din Suceava au anunțat eliberarea primului certificat de urbanism, pentru un tronson de la limita județului Bistrița cu Suceava, pînă la Vatra Dornei, în lun …citeste mai departe despre „Proiectul de autostradă din România care înaintează în anonimat: 335 de kilometri planificați, preponderent în zone montane” pe Ziare.com

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *