Europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe anunță că a solicitat Comisiei Europene modificarea legislației comunitare astfel încât fraudarea kilometrajului la mașinile second-hand să fie infracțiune penală pedepsită în mod unitar în toate statele membre UE.
Potrivit unui comunicat de presă, europarlamentarul a introdus o serie de amendamente care să crească siguranța circulației rutiere în toate statele membre UE, inclusiv România. Printre altele, Gheorghe solicită ca toate datele legate de kilometraj să fie consemnate la fiecare inspecție tehnică sau reparație a autoturismelor în așa fel încât falsificarea să fie îngreunată. De asemenea, europarlamentarul cere ca statele membre să dezvolte o bază legală unitară împotriva falsificării kilometrajului și totodată, să dezvolte o bază digitală de date a vehiculelor, la nivel european, care să garanteze schimbul de informații rapid privind istoricul autoturismelor. O altă solicitare se referă la înregistrarea digitală a datelor vehiculelor, fără documente printate așa cum se face astăzi, astfel încât șoferul să nu mai aibă obligația de a prezenta certificatul autoturismului în format fizic, starea mașinii putându-se verifica folosind datele electronice, pentru a preveni fraudele prin falsificarea documentației.
Amendamentele au fost introduse de Vlad Gheorghe în calitate de raportor alternativ din partea grupului Renew Europe și au fost adoptate în cadrul Comisiei de Transport și Turism. Măsurile propuse urmează să fie votate în plenul Parlamentului European în următoarele săptămâni.
”Putem să folosim cele mai avansate soluții din punct de vedere tehnologic și digital pentru a asigura siguranța circulației pe drumurile publice. În 2019, aproape 23.000 de europeni au murit, în timp ce 135.000 au fost grav răniți în accidente rutiere în statele membre. România este, din păcate, pe primele locuri la numărul de victime pe șosele și e de datoria noastră să găsim căile pentru a schimba aceste statistici care se traduc în adevărate drame pentru familii întregi. Măsurile propuse au rolul de a reduce numărul de vieți pierdute. Nu putem tolera falsificarea kilometrajului când știm că astfel de acțiuni pun în pericol siguranța cetățenilor. Ca să nu mai vorbim de paguba la nivel financiar, pentru că practic cumpărătorul plătește pentru ceva ce i se promite, dar nu i se livrează”, a explicat Vlad Gheorghe, potrivit sursei citate.
Europarlamentarul USR PLUS mai spune că, potrivit estimărilor, între 5% și 12% din mașinile vechi vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au kilometrajul dat înapoi. (g4media)