Șofer de TIR, amendat cu 30.000 de euro pentru manipularea tahografului în Germania

Echipe mixte ale autoritățile germane au luat cu asalt zona de odihnă „Soester Börde” care a devenit locul unui control de proporții. Anchetatorii au descoperit deficiențe semnificative la majoritatea camioanelor verificate.

Poliția autostrăzii din Dortmund, echipe guvernamentale din districtul Arnsberg, Oficiul Federal pentru Transportul Mărfurilor și Oficiul Sanitar și Veterinar și-au îndreptat atenția asupra traficului de mărfuri pe distanțe lungi de pe A44 spre Kassel.
S-au verificat 101 vehicule în șapte ore și au fost depistate și pedepsite 83 de încălcări ale legii.
„Șoferul unui camion de 40 de tone înmatriculat în Slovenia sau angajatorul său trebuie să se caute adânc în buzunare”, a spus purtătorul de cuvânt al poliției, Peter Bandermann.
Specialiștii din poliția autostrăzii au descoperit că dispozitivul de control digital al camionului, care ar trebui să înregistreze timpii de conducere și de odihnă ai șoferului, a fost manipulat tehnic.
Manipularea tahografului se face pentru a ascunde timpii reali de odihnă și de condus. Șoferul încalcă, astfel, reglementările legale în transportul de marfă. Este o goană periculoasă după profit, deoarece oboseala este cauza unor accidente grave. În plus, manipularea dispozitivelor de control poate influența funcția sistemelor de asistență în electronica de la bord”, spune Peter Bandermann.

Inspecție majoră pe A44
Șoferul a fost obligat să plătească o amendă uriașă. A trebuit să lase o garanție de 30.000 de euro! Poliția i-a interzis să își continue călătoria. Aceasta înseamnă că profitul expeditorului care operează în Germania ar trebui să scadă semnificativ.
Camioanul poate fi deplasat, din nou, numai după ce șoferul sau agentul de expediere va plăti suma în cauză. Camioanele stau adesea nemișcate zile întregi până când banii sunt transferați.
Celelalte verificări au scos la iveală: conducerea fără permis, conducerea sub influența drogurilor, viteza prea mare, asigurarea insuficientă a încărcăturii și încălcarea reglementărilor sociale

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *