Sofer roman de TIR: “Am ajuns sa dormim doar două ore pe noapte!”

Dispozitivele de pe tiruri care permit verificarea timpului de odihnă sunt măsluite de șoferi în fiecare zi. Metoda cea mai utilizată este amplasarea unui magnet, care oprește înregistrarea timpilor de condus.Tirurile care circulă în România sunt un adevărat pericol public. Șoferii au descoperit că pot opri înregistrarea de pe tahograf cu un simplu magnet și ajung, în disperarea de a câștiga bani mai mulți, să doarmă doar două ore pe noapte.

Aproape întreaga comunitate a șoferilor de tir din România susține că șoferul din Ialomița care a ucis nouă oameni a adormit la volan. Pentru ei faptul că înregistrările de pe tahograf arătau că acesta respectase timpii de odihnă nu a însemnat nimic, pentru că dispozitivul poate fi oprit.

”La tirurile Euro 6, care circulă pe Comunitate, nu poți falsifica timpii de odihnă, pentru că tahograful nu poate fi oprit doar cu ajutorul magnetului, ci cu telecomenzi speciale. În țară, însă, metoda se practică frecvent.

Mulți dintre patroni plătesc la numărul de kilometri și atunci, ca să poată câștiga mai mult decât salariul minim, șoferii ajung să doarmă câte două ore pe noapte.

Chiar și când ești plătit la numărul de curse, trebuie să pui magnetul care oprește înregistrarea de pe tahograf, pentru că altfel nu te încadrezi să faci, la intern, două curse pe zi.

Mai mult de atât, este foarte problematic pentru șoferi să apuce să doarmă, pentru că, de exemplu, se pierd foarte multe ore la rampa de încărcare, iar acolo nu te poți odihni”, ne spune Adrian Vasile, șofer de tir pe Comunitate.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.