Un cuplu a rămas șocat după ce Tesla le-a dat o factură de aproape 20.000 de euro (17.374 lire sterline) pentru a repara bateria mașinii, despre care susțin că a fost „deteriorată de ploaie”.
Johnny Bacigalupo și Rob Hussey, din Scoția, spun că mașina lor electrică, pe care au plătit 69.000 de euro, a încetat să funcționeze în timpul vremii extreme care a avut loc în zonă săptămâna trecută.
Proprietarii mașinii Tesla susțin că incidentul nu a fost din vina lor, dar producătorul auto le cere să plătească factura exorbitantă.
Potrivit publicației Mirror.co.uk, au avut loc discuții furibunde și „frustrante” cu compania al cărei principal acționar este Elon Musk.
Cum s-a stricat bateria mașinii electrice
Johnny și Rob susțin că au ieșit la cină cu mașina, dar când au încercat s-o pornească după servirea mesei, aceasta nu a mai pornit.
Au așteptat aproape cinci ore pentru a primi ajutor din partea serviciului de asistența Tesla și nu și-au mai văzut mașina elegantă de când a fost preluată.
Johnny a declarat pentru publicația Edinburgh Live: „Sincer nu pot să cred că acest lucru s-a întâmplat.
Când am primit prima dată telefon de la reprezentanță, m-am gândit că vom primi o factură de 500 sau 1000 de lire sterline. Când au spus că ne costă peste 17 mii am rămas șocat”, s-a plâns șoferul.
Reclamantul spune că a trecut prin câteva bălți și nu își explică cum putea să se strice bateria așa de ușor.
„Am ieșit la cină și mers cu mașina. Era o vreme ploioasă, dar nu-mi amintesc să fi fost bălți uriașe sau ceva de genul acesta. Nu este ca și cum aș fi condus mașina prin uragan”, a mai spus propritarul mașinii.
Garanția mașinii nu acoperă apa care pătrunde la baterie
Conflictul dintre proprietarii mașinii și firma producătoare a apărut de la faptul că reparațiile nu au fost incluse în garanția de 8 ani a mașinii.
„După cină, mașina pur și simplu nu a mai pornit. În cele din urmă a trebuit să luăm legătura cu Asistența Rutieră Tesla- în jurul orei 22.
După câteva apeluri suplimentare enervante și o încercare eșuată de tractare, mașina noastră a fost preluată de o firmă agreată de Tesla și livrată la sediul din Edinburgh, în jurul orei 1 dimineața” a mai spus acesta.
După mai multe sesizări, proprietarul a primit un apel prin care era informat că bateria mașinii Tesla a fost deteriorată din cauza pătrunderii apei și, întrucât costul nu era acoperit de garanția de 8 ani a bateriei, prețul reparației era de 17.500 de lire sterline.
Vremea rea a inundat bateria mașinii
Britanicul a fost uluit de suma uriașă și i-a presat pe reprezentanții Tesla să-i spună dacă a avut vreo vină pentru defecțiune. I s-a răspuns că de vină e vremea umedă întrucât au găsit bateria scufundată în apă.
„După ce în sfârșit am vorbit cu un manager, el mi-a spus că avea apă în ea din cauza faptului că vremea în Scoția a fost atât de rea. Aceasta a fost problema. Au precizat că nu este neapărat vina mea, dar nu e responsabilitatea Tesla să plătească în garanție bateria. Apoi, mi-a reamintit că a fost cod galben de vreme rea în anumite părți ale Scoției” a mai declarat Johnny.
„Mai mult, managerul mi-a spus că se poate întâmpla acest lucru și cu Range Rovers și Mercs, dar nu cred așa ceva” s-a confesat proprietarul.
„I-am spus managerului următoarele: „Deci, să înțeleg că Tesla nu este potrivită pentru Scoția?” Conduc de 30 de ani și aceasta este cea mai tare mașină a mea, dar uite ce se întâmplă când drumurile din Edinburgh devin bălți sau puțin ude!” a conchis Johnny.
Publicației Edinburgh i-a fost pusă la dispoziție corespondența cuplului cu Tesla și confirmă faptul că a fost transmisă o factură de 17.374 de lire sterline.
De asemenea, reprezentanții Tesla au transmis prin e-mail celor doi păgubiți faptul că vor investiga plângerea lor și le vor transmite un răspuns în numele companiei.