Titi Aur explică ce trebuie să facă șoferii în condiții de vreme extremă: ”Sunt foarte mulți care la cea mai mică patinare se sperie și nu mai știu ce să facă și blochează drumul”

Căderile de zăpadă masive și viscolul au făcut duminică ravagii pe drumurile din România, zeci de autostrăzi, drumuri expres, naționale și județene fiind închise. În aceste condiții, mii de șoferi au rămas blocați în zăpadă și au fost înregistrate și accidente, numărul total al acestora fiind încă neprecizat. Titi Aur, expert în condus defensiv, a explicat ce trebuie să facă șoferii în astfel de condiții.

Pe lângă o serie de greșeli și decizii neinspirate ale autorităților, Titi Aur spune că o parte din vină pentru blocajele de pe drumurile românești o au și șoferii, care nu sunt destul de disciplinați și nici foarte bine instruiți.

„Singurul lucru bun în astfel de situații este că în general nu sunt accidente grave, cu mult răniți și cu mulți morți. De obicei sunt tamponări ușoare sau sunt tot felul de incidente, accidente, pentru că viteza în general este mică în astfel de condiții.

Partea proastă este că avem foarte multe blocaje, foarte multe accidente și eu spun că sunt două cauze principale. Pe de o parte, autoritățile nu fac prevenție din acest punct de vedere. Adică să oprească zăpada acolo unde trebuie să nu ajungă pe șosea. Și vă dau un singur exemplu: dacă se duce cineva să vadă între Râmnicu Sărat și Buzău, în aceleași locuri, în fiecare an cu puțină zăpadă și puțin vânt, se blochează drumuri de fiecare dată și nu se pun acele garduri de protecție acolo unde trebuie sau atât cât ar trebui de multe sau de să zic să oprească zăpada.

Titi Aur: ”Șoferii nu sunt pregătiți, nu-și pregătesc mașina suficient de bine”

Doi, a apărut această idee să se pună parapet pe mijlocul drumului, ca să nu mai murim ca fraierii, să nu mai intrăm unul în altul. Și atunci dacă voi nu știm să conducem, să punem noi parapet din beton pe mijlocul drumului. Este foarte bun, într-adevăr nu mai intrăm pe contrasens, sunt mai puține accidente, doar că atunci când vine zăpada, ce să vezi, se oprește zăpada în acel parapet și se blochează drumul.

Același lucru se întâmplă și pe autostradă, dacă nu pui gardul de protecție unde trebuie să oprească zăpada și atunci se blochează autostrada. Foarte mulți își pun problema de ce se blochează autostrăzile, pentru că balustrada din stânga și din dreapta înseamnă, de fapt ,un parapet pentru zăpada viscolită și vă zăpada viscolită se oprește acolo. Un al doilea motiv principal, pe lângă ce nu fac autoritățile este ce nu fac șoferii.

Ce nu fac șoferii, nu sunt pregătiți, nu-și pregătesc mașina suficient de bine. Unii mai sunt încă cu anvelope de vară și prind zăpada, dar chiar și cei care au anvelope de iarnă nu știu să conducă în condiții de zăpadă, de gheață.

Titi Aur: ”Cel mai bine e să nu te deplasezi, dacă nu e o urgență”

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este în astfel de condiții, să nu te duci sau să nu te deplasezi pe aceste drumuri decât dacă ai urgență, dacă trebuie neapărat, dar când te deplasezi trebuie să știi să controlezi mașina. Sunt foarte mulți șoferi care la cea mai mică patinare a roții, nu mai spun la cel mai mic derapaj se sperie și nu mai știu ce să facă și blochează drumul.

Nu știu ce să facă, sunt foarte speriați sau fac manevre greșite pentru că nu au acea pregătire să înțeleagă un pic în dinamica mașinii și nu mă refer la acel derapaj sportiv, merg de-a latul, merg în derapaj, vorbesc de acele mici glisaje, mici derapaje stânga-dreapta și când acest lucru se întâmplă și cu o mașină mare, cu un camion sau cu o dubă, bineînțeles că se blochează drumul, se adună zăpada și s-a blocat tronsonul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *