Deși Dacia Spring este primul autoturism al producătorului de pe piața mașinilor electrice, pe site-urile online românești de vânzare a mașinilor sunt tot mai multe puse spre vânzare.
Primul model electric al Dacia a înregistrat vânzări record imediat ce a fost introdusă pe piață în 2021.
Detaliile Tehnice ale Daciei Spring vs. realitatea
Dacia Spring, cu o baterie de 26,8 kW, promite o autonomie de 230 de kilometri, însă această distanță poate fi parcursă doar în anumite condiții. Iarna, autonomia modelului electric scade la 150-170 de kilometri, acest aspect depinzând de vreme. Odată ce ați pornit aerul condiționat, autonomia va scădea cu 1km pe minut.
Producătorii Dacia Spring au promis că bateria se va încărca până la 80% într-o oră, însă, adevărul este că acumulatorul mașinii poate ajunge la acest procentaj doar dacă este încărcat la una dintre stațiile publice care dispun de încărcare rapidă. În cazul unei alimentări la o priză normală de 2,3 kW, bateria se va încărca complet în 14 ore.
În trecut, Dacia Spring putea fi cumpărată la prețul de 8.000 de Euro prin programul Rabla și cu ajutorul subvenției de la Stat pentru mașinile electrice. Acum, o Dacia Spring costă 11.300 de euro, motiv pentru care mulți dintre șoferi aleg să o cumpere la mâna a doua.
Dacia Spring, evitată din cauza calității și confortului interiorului
Dacia Spring este evitată de mulți dintre șoferi pentru că vine cu plastice de proastă calitate, pentru că spațiul pe bancheta din spate este foarte mic, un pasager de peste 1,75 m stând cu genunchii în spatele șoferului, dar și pentru că volanul este fix și lipsit de comenzi.
Șoferii mai sunt nemulțumiți de faptul că ștergătorul de parbriz nu cuprinde tot geamul pe partea șoferului, că nu există buton de închidere a geamurilor din spate accesibile conducătorului auto, dar și de faptul că dezaburirea reprezintă o adevărată provocare, potrivit g4media.ro.
Piesele de schimb pentru Dacia Spring, o altă problemă existentă
Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head România, menționează că în unele cazuri, piesele pentru Dacia Spring ajung foarte greu, așteptând după acestea luni bune, chiar dacă mașina este încă în garanție.
„Problema pieselor de schimb pentru Dacia Spring încă există. Știm de ea și o discutăm la cel mai înalt nivel. Avem un director nou pentru zona de after-sales care îi raportează direct lui Luca de Meo (n.n. – CEO al grupului Renault). E important de spus că, din acest punct de vedere, lucrurile arată acum mai bine. În mai avem o reducere semnificativă a numărului de piese nelivrate la timp față de începutul anului. Dar știm că nu suntem acolo unde ar trebui să fim”, a explicat oficialul Dacia, potrivit economica.net.