Tractorul Brașov – uzina care DERANJA la nivel MONDIAL-fabrica care aducea 25% din veniturile Romaniei-CAT ar fi valorat astazi la BURSA!

In 1990 modelul de tractor ar fi fost foarte modern, aparatura care a fost adusa pentru modernizare a fost dusa direct la fier vechi, in tipla, asa noua cum era. De aici a pornit declinul, fabrica deranja la nivel mondial, iar la nivel european era dusmanul fabricii Lamborghini, Italia si Germania.O uzină mamut în jurul căreia s-a construit un oraș. În epoca de glorie era al doilea producător de tractoare din lume. Până în 1989 a adus venituri de 500 de milioane de euro, bani cu care s-au plătit datoriile țării. Uzina avea 26.000 de angajați. După 1989, guvernele au avut interesul ca Tractorul să nu dispară pe durata propriului mandat. Rețeta a fost aceeași – s-au șters datorii, s-au acordat credite și s-au elaborat programe, fabrica fiind ținută în viață în mod artificial. Pentru voturi, pentru o guvernare liniștită.

Ponta spre mai mare rusine a sa, taia deunazi panglica la fabrica Mercedes in Sebes, in timp ce industriile noastre de masini si utilaje au fost pur si simplu distruse si facute praf si pulbere. Brasoveni care au lucrat in aceasta fabrica pana la inchidere sunt martori cum li se impunea sa nu vanda piese pentru export caci altfel riscau sa fie concediati fara nicio discutie si toti stiu ca s-a vrut neaparat demolarea acestei industrii care prezenta un pericol urias, o concurenta la nivel mondial, doar in scopul de a fi falimentata intentionat. Egiptenii cand aud de Brasov intreaba de tractoare, nemtii la fel, comenzile rulau pana la daramarea ei, insa solcitarile ramaneau neonorate.

În 1925, la Brașov se deschide uzina de avioane IAR. Visul oamenilor de la poalele Tâmpei de a produce mașini zburătoare are însă o viață scurtă, pentru că, după terminarea celui de-al doilea război mondial, o mare parte din utilaje, dar și proiectele bombardierelor și aparatelor de vânatoare sunt luate de ruși. Sunt o parte din prada lor de război. Tot ei îi croiesc un alt viitor uzinei. Decid ca Brașovul trebuie să devină un mare producător de tractoare.

După un an, primul tractor, IAR 22, produs sub licență nemțească, iese pe poarta fabricii, unde muncesc 15.000 din cei 82.000 de locuitori ai Braşovului, adică jumătate din populația aptă de muncă.

Citește articolul complet pe gni.org.ro

 

 

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.