Transportatorii care folosesc vanuri sub 3,5 t trebuie să aibă licențe din mai 2022 dacă ies din țară

Din mai 2022 toate vanurile cu masa maxim autorizată cuprinsă între 2,5 și 3,5 t trebuie să fie licențiate, iar firmele care le folosesc, de asemenea, pentru transporturile din afara țării. Momentan, propunera de lege care implementează setul de reglementări care formează Pachetul Mobilitate I extinde această obligație de licențiere și pentru transportul național cu furgoane ușoare, însă se speră ca reglementarea să fie obligatorie în final doar pentru transportul internațional, așa cum prevede Regulamentul European 2020/1055, care intră în vigoare în februarie 2022. Potrivit acestuia, operatorii care se angajează în operațiuni de transport rutier internațional pentru închiriere sau contra plată folosind vehicule utilitare cu o greutate maximă admisă peste 2,5 tone trebuie să dețină o licență de operator începând cu 21 mai 2022.

Noua cerință de licențiere se aplică indiferent de dimensiunea întreprinderii de transport și afectează atât operatorii de flote, cât și persoanele fizice care operează o singură camionetă pentru operațiuni de transport internațional.

Noua cerință NU se aplică autovehiculelor care au greutate maximă mai mică de 2.5 t și nici companiilor care efectuează transport în cont propriu.

Firmele care nu dețin și vehicule mai grele de 3,5 t și nu au dețin, deci, licență de transport public vor trebui să verifice dacă îndeplinesc cerințele de licențiere, definite de Regulamentul European după aceleași reguli ca și în cazul transportului cu autovehicule grele: bună reputație (un cazier judiciar și fiscal curat al administratorului firmei), capacitate financiară – pentru a îndeplini cerințele privind capacitatea financiară, solicitanții de licență trebuie să demonstreze că au capital și rezerve de cel puțin 1.800 EUR pentru primul vehicul care urmează să fie autorizat în baza licenței și 900 EUR pentru fiecare vehicul suplimentar. Capacitatea financiară în România se probează cel mai adesea printr-o asigurare de răspundere profesională eliberată de una sau mai multe bănci sau alte instituții financiare, inclusiv societăți de asigurare) -, capacitate profesională (demonstrată prin desemnarea unui manager de transport, care să dețină un certificat de competență profesională, obținut în urma unui examen dat la finalul unor cursuri de pregătire profesională periodică) și condiția de a avea un sediu situat pe teritoriul României. La ultima condiție, pe lângă obligația de a deține în proprietate sau în chirie un sediu apare și obligația de a avea un sediu “real si stabil”, inclusiv spații cu locuri de parcare și facilități adecvate, unde documentele de bază ale afacerii sunt accesibile. Operatorul  trebuie să își organizeze activitatea parcului său de vehicule în așa fel încât să asigure că vehiculele folosite în transportul internațional se întorc la unul dintre centrele operaționale din România în termen de opt săptămâni de la plecarea din acesta.

Licențierea trebuie făcută până la data de 21 mai 2022, după care nu vor mai putea efectua transport internațional cu astfel de mașini.

sursa : traficmedia.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.