„Uber pentru camioane”, aplicația care cucerește Brazilia. E folosită de 1,2 millioane de camioane

Aplicația de succes este utilizată de 1,2 milioane de camioane și 12.000 de companii, inclusiv giganticul producător de bere Heineken sau Unilever.


Până în prezent, antreprenorul a strâns peste 200 de milioane de dolari SUA din fonduri precum Goldman Sachs, George Soros și Blackstone și este pe punctul de a deveni un unicorn.
Compania Cargo X este un pionier în domeniu și se extinde rapid. Următorul obiectiv pentru patronul companiei, Federico Vega, este să își extindă afacerile în Argentina, propria sa țară.
Afacerea constă în conectarea camioanelor cu companiile care au de transportat marfă, iar acest lucru s-a petrecut cu mult înainte de apariția principalilor concurenți nord-americani, precum Uber Freight (creat în 2016) și Convoy, al cărui sediu este aproape de Amazon în Seattle și care a primit investiții de la Jeff Bezos și Bill Gates .
Cargo X are ca țintă America Latină și are baza în São Paulo.

Compania are 570 de angajați.

„Am ajuns la 5.500 de orașe și acoperim 97% din municipalitățile din Brazilia”, a declarat omul de afaceri pentru Clarín. Din cauza pandemiei, „în 2020 am crescut cu 75%, iar camioanele au generat încasări de 5 miliarde de dolari SUA prin intermediul platformei”, adaugă el potrivit dariodetransporte.
Acesta este Federico Vega, care s-a născut în Puerto Madryn și apoi în 2013 s-a stabilit în Brazilia pentru a înființa Cargo X, o aplicație foarte asemănătoare cu Uber, dar pentru camioane și transport de mărfuri.
Economist de profesie, înainte de a începe proiectul, Vega atrăit la Londra și a lucrat la JP Morgan puțin peste 6 ani. Cu toate acestea, interesul său pentru industria logistică s-a născut mai devreme și aproape întâmplător. „Când locuiam în Patagonia, mergeam mult cu bicicleta și am aflat că mulți șoferii de camion fac călătoria de întoarcere fără încărcătură”, își amintește el. La fel se întâmplă și în Brazilia, unde o mare parte din transportul de mărfuri se face pe drumuri. „Între 40 și 60% din timp camioanele sunt goale”, spune el. Logica de funcționare a Cargo X este aceeași cu Uber.
Este o aplicație care conectează cererea și oferta pentru a muta produsele dintr-un loc în altul. De exemplu, dacă Heineken (sau orice companie de orice dimensiune) trebuie să trimită pachete de la Porto Alegre la Rio de Janeiro, un utilizator al platformei poate accepta în funcție de spațiul disponibil, să transporte propria marfă cu același camion.


Vega spune că același lucru se întâmplă și în Argentina unde multe camioane circulă fără marfă. A fondat compania în Brazilia acum 7 ani, „fără să vorbească portugheză și fără capital”, spune el.
De ce ați ales acea țară?: „Argentina este foarte importantă, dar este o piață mică, cu mari probleme: inflație, instabilitate politică și economică și sindicate puternice”, enumeră el.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.