Viitorul automobilelor electrice, în impas? A apărut benzina sintetica
Porsche a anuntat ca a reusit sa produca in rafinaria sa din Chile pentru prima data combustibil sintetic (bezina sintetica) care nu are nici o legatura cu petrolul. Compania a anunțat că E-Fuels-urile sale ar putea reduce emisiile de CO2 cu mai bine de 85 la sută, astfel că maşinile sale convenţionale ar fi mai „curate” decât automobilele electrice, dacă se ţine cont de efectele pe care le are asupra mediului producţia de baterii.
Fabricantul german de automobile de lux a investit deja masiv în electromobilitate. Dar cu ajutorul unui carburant sintetic „curat”, Porsche vrea să menţină în exploatare şi modele mai vechi.
Seful Porsche sustine masinile electrice, insa germanii sunt pragmatici si nu vor sa renunte la motoarele clasice pe benzina nici macar in urmatoarele decenii.
Este vorba de electro-carburanţi sau E-Fuels, aşa cum sunt ei denumiţi în branşă – benzină metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Ar putea fi comercializat la nivel mondial prin reţeaua existentă de benzinării, iar posesorii de maşini Porsche nu ar trebui să-şi modifice motoarele.
Cand aceasta noua benzina sintetica urmeaza sa fie raspandita in masa masinile electrice urmeaza sa devina irelevante pentru ca sunt prea scumpe, nu exista statii de alimentare si au costuri foarte mari pentru reciclare.
Purtătorul de cuvânt al Porsche, Peter Gräve, a declarat pentru DW că E-Fuels „ar putea asigura exploatarea aproape neutră din punct de vedere climatic a motoarelor cu combustie internă.”
Benzina sintetica urmează a fi produsă în Chile
Siemens Energy construieşte în Chile, în colaborare cu Porsche, o nouă instalaţie industrială denumită Haru Oni, care se foloseşte de vântul puternic din sudul acestei țări. În aceeaşi regiune există deja cel mai mare parc eolian din America de Sud.
„Chile oferă în partea sa sudică o supraofertă de energie regenerabilă. Este un aspect important pentru un bilanţ favorabil Well-to-Wheel al E-Fuels”, a explicat Gräve. Well-to-Wheel descrie efectele de mediu ale unui produs pe întreaga sa durată de viaţă.
Porsche nu este prima companie care mizează pe E-Fuels. Audi a anunţat în 2015 că ar putea extinde producţia unui carburant diesel sintetic sustenabil, după ce a produs prima şarjă de acest gen. Mercedes, dimpotrivă, a estimat anul trecut că E-Fuels nu sunt o opţiune practicabilă în contextul trecerii la automobilul electric.
Carburanţi sintetici pot fi obţinuţi şi din cărbune, gaz metan sau biomasă prin diferite metode.