Reprezentanţii Volvo au menţionat că apariţia unor astfel de unităţi de transport va juca un rol important în îmbunătățirea calităţii vieţii oamenilor din oraşele mari, datorită nivelului minim al sunetului produs şi al emisiilor zero, creând astfelnoi oportunități de gestionare a logisticii.
Astfel, mai multe deplasări vor putea fi efectuate şi noaptea, ducând la mai puține camioane care concurează pentru spațiul rutier în timpul orelor de vârf a zilei. De asemenea, camionetele mici vor putea fi înlocuite cu astfel de camioane mari care sunt capabile să transporte mai multă marfă. Rezultatul: risc redus de accidente datorită prezenţei în trafic a unui număr mai mare de camionete şi respectiv emisii CO2 reduse.
Lucrările de comercializare a camioanelor electrice în America de Nord sunt în curs de desfășurare, deoarece progresele tehnologiei bateriilor accelerează viabilitatea ciclurilor de sarcină și cerințele energetice pentru o gamă largă de aplicații. Pe scurt, piaţa de peste ocean este mult mai matură şi este gata să accepte aceste inovaţii.
Detalii tehnice despre proiect încă se ţin în secret, însă cunoaştem că specialiştii de la Volvo Trucks au o experienţă necesară în domeniu după ce au creat mai multe autobuze şi camioane hibride din 2010 şi până în prezent.

Doar vă amintim despre Volvo Concept Truck, prototipul unui camion cu o unitate de propulsie hibridă, care poate rula doar pe bază de energie electrică până la 10 kilometri.

Primul camion electric al Volvo Trucks va fi lansat în vânzare pe scară largă în acelaşi an în care va apărea şi concurentul său principal – Tesla Semi.
Amintim că acest camion din urmă este pus în mişcare de patru motoare electrice a căror caracteristici nu este încă specificată exact. Un camion fără remorcă poate atinge o viteză de 96 de km/h în doar 5.0 secunde, iar cu o remorcă care cântăreşte puţin peste 36 de tone este capabil să atingă aceeaşi viteză în doar 20 de secunde.