Curtea de Conturi Europeană spulberă fantezia zero emisii. Bateria costă cât o mașină normală

Atâta timp cât bacteria unei mașini electrice costă cam cât o mașină normală, obiectivul zero emisii va fi imposibil de atins, a semnalat Curtea de Conturi Europeană, în contextul în care reducerea emisiilor din transporturi este esențială pentru UE. Instituția avertizează asupra faptului că în ultimii 12 ani emisiile nu au scăzut, dat fiind că autovehiculele au devenit mai grele, cu montarea implicită a unor motoare mai puternice.

Obiectivele Green Deal sau zero emisii până în 2050 sunt imposibil de atins în contextul actual, consideră Curtea de Conturi Europeană. Reducerea sau eliminarea emisiilor provenite de la autoturisme este un element esențial al strategiei Europei privind clima, iar în acest scop trebuie reduse emisiile de dioxid de carbon generate de autoturismele tradiționale cu motor cu ardere internă, să se exploreze opțiuni de combustibili alternativi și să se asigure adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.

În ultimii ani, Curtea de Conturi Europeană a publicat mai multe rapoarte conexe, în care a concluzionat că prima sarcină nu a fost încă dusă la îndeplinire, cea de-a doua nu pare viabilă pe scară largă (așa cum indică situația în materie de biocombustibili), iar cea de a treia riscă să fie costisitoare atât pentru industria, cât și pentru consumatorii din UE.

”Statele Uniunii Europene au înregistrat progrese în ceea ce privește reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar nu în sectorul transporturilor, care este responsabil pentru aproximativ un sfert din totalul emisiilor de astfel de gaze din Europa, din care jumătate provin doar de la autoturisme. Deși standardele de testare au devenit mai stricte începând cu anii 2010, auditorii Curții au constatat că emisiile generate în condiții reale de conducere de autoturismele convenționale, care în continuare reprezintă aproape trei sferturi din înmatriculările de vehicule noi, nu au scăzut semnificativ în 12 ani. Deși eficiența motoarelor s-a îmbunătățit, greutatea autoturismelor a crescut cu aproximativ 10 % în medie, iar motoarele trebuie să fie cu circa 25 % mai puternice pentru a putea face față greutății respective”, se arată într-un document publicat de Curtea de Conturi Europeană.

Citește mai mult pe national.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *